מאמצי הרגעה וכנופייה לקוייה

מאמצי הרגעה וכנופייה לקוייה

למרבה הצער, לפעמים פוליטיקאים מפרסמים דברים שהם רק חלקית נכונים, והדבר נעשה במטרה להשפיע על המאזינות והמאזינים.

ציטוט:

אולמרט בראיון לאתר זר: לישראל אין אמצעים להשמיד את תוכנית הגרעין האיראנית.

לדברי ראש הממשלה לשעבר, האתרים הגרעיניים האיראניים טמונים בעומק של 60 מטר, ולכן הפצצה מהאוויר לא תסכן אותם. בנוסף, הוא אמר, הטווח של המטוסים החמקנים של ישראל לא מספיק כדי להגיע לאיראן ולחזור, ולישראל אין מספיק מטוסי תדלוק. לדבריו אפשר רק לגרום נזק לתשתיות.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כשחלק מהדברים נכונים קצת קשה לשים לב לתעלולים ולדברים שלא נאמרים.

כנראה שהאמריקאים והמתונים שכאן לא ממש רוצים שיפרצו עימותים עולמיים הרסניים שישבשו לכולם את החיים. מסיבה זו, לציבור הושמעו דברים שמספרים שלכאורה הישראלים לא באמת מסוגלים לנטרל את תוכנית הגרעין של איראנים העצבניים.

יתכן שיש אמת חלקית בדברים, שכנראה בעיקר מנסים למנוע ניסיון לפתור סיכסוכים באמצעים קטלניים. יכול להיות שיש בעייה לתדלק מטוסים שנוסעים למרחקים, וסביר שהפרסים הסתירו את המתקנים עמוק בהרים.

מצד שני, וזה אולי המסר העיקרי, כדי לנטרל סכנה במעמקי האדמה כלל אין צורך לטפל בה. סך הכל, אם מעל פני האדמה אין הרבה אוכלוסיה לא תהייה הרבה בעייה אם משהו ישאר עמוק מתחתיה.

משום מה, ראש הממשלה שחטא, הורשע ונכלא שכח לספר שלפי מקורות זרים אולי אין ביכולתנו לפצח את כל הבונקרים הרחוקים, אבל ישראל לכאורה יכולה לצמצם משמעותית את מספרם של הפרסים גם בלי לשלוח מטוסים למרחקים וסתם לסכן טייסים מעולים.

בקיצור, ראש ממשלה לשעבר, שכבר שוחרר מישיבה סגורה בתא, מספר לעולם שלכאורה ישראל לא ממש יכולה לטפל בבעיה שמאיימת עליה. פרט אולי לפגיעה בתשתיות למען קצת הרתעה,

כנראה שהסיבה להצהרה היא רצון למנוע פעולה שעשוייה להרעיל לעולם כולו את האווירה. מה אפשר לומר? ניתן להבין את החרדה. צריך לעשות הכל כדי למנוע מצב בו ישראל מדגימה את יכולתה.

חוץ מזה, אם באמת אין אפשרות לפצח מחבואים עמוקים, מבוצרים ורחוקים הברירה השנייה היא לטפל בכל מה שכן נמצא על פני האדמה לעת עתה, וזו בעייה.

לא בטוח אם האזהרה של מי שהיה ראש ממשלה תמנע פעולה, אבל יתכן שהיא תשנה את צורת העבודה, ובמקום להיות מדוייקת היא תהייה רחבה במקום עמוקה, והרבה יותר מחרידה.

בקיצור, כנראה שהאמירה שפורסמה נועדה לנסות למנוע פעולה שעימה סכנה גדולה, אבל במציאות אין לישראל באמת בעייה להתמודד עם בעייה גדולה ורחוקה. למעשה, בדיוק לתרחיש הזה התכוננו והתאמנו במשך עשרות שנים, והוא לא אגדה.

אם איראן באמת רוצה להרגע ולא לדאוג להמשך קיומה כדאי שהיא תוותר על השאיפה לפתח סכנה גדולה, כזו שעל פי תורה מותר לחסל אותה בלי לחוש חרטה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- טהראן סומכת על רודן מסוכן? קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן