גם המסייעים לפושע יזכו בענישה

גם המסייעים לפושע יזכו בענישה

בגלל המחדלים הנוראיים, הכשלים המזעזעים ופשעיו הרבים של הנאשם בפלילים בזמן האחרון קצת קשה להאזין לחדשות או לעיין בנחת בעיתון.

סך הכל, יש המון דיווחים על אסון לאומי מלא יגון. למעשה, אם מתעניינים בחדשות ובמצב השורר בציון יש קושי לישון.

מצד שני, מידי פעם מתחולל איזה פלא שאינו מצופה וקורה משהו שונה, וזה מייד משנה את מצב הרוח הלאומי, במיוחד אם יש בידיעה משהו חיובי.

ציטוט:

בליכוד מבינים כי העליון התחזק והסיכוי לקדם את ההפיכה נמוך.

במפלגה שוררת הסכמה רחבה כי קידום ההפיכה המשטרית אינו אפשרי, הן בזמן הקצר והן בזמן הארוך יותר. ובקואליציה מפנים אצבע מאשימה לעבר נתניהו, לוין ורוטמן בעקבות הכישלון.

עד כאן ציטוט רב משמעות שבעצם נותן סיבה לעליצות ואופטימיות, אבל בזהירות.

בעברית קלה, חברי הכנופייה כנראה מבינים שתמיכה בפושע עם שלל כיתבי אשמה זו בעייה, שכן סיוע לדבר עבירה מעניק לעוזרים במודע חצי מעונשו של המורשע. חוץ מזה, העבריין הסידרתי גרם למדינה נזק נוראי, ואין הרבה סיכוי שהעם העברי ישכח מי האחראי.

מה לעשות. ככה זה בחיים. יש במדינה חוקים והם קובעים, לא פוליטיקאים עברייניים, חמדניים, נכלוליים וכזבניים.

למה הדבר דומה? חלילה תבוא ממשלה ותחליט לבטל את חוקי התורה מחמת היותם כבר מזמן בפנסייה ולא תואמים לתקופה. זו אפשרות סבירה? במילים אחרות, יש בכתובים חוקים ניצחיים שאי אפשר לבטל רק בגלל רצונם האישי של פוליטיקאים שבאים והולכים.

מסתבר שלא רק העם קץ ומאס במעללי הנאשם בפלילים אלא גם החברים הנאמנים, אלה שהקריבו עצמם לחינם בעבור אדם שהרס את מפלגתם, רמס את שמם, דרס את כבודם ודירדר את מעמדם.

אם הניסיון הזדוני להרוס את החזון הדמוקרטי ושוחר השלום לציון כשל, ניפסל והוכנס לארון בהחלטת בית המשפט העליון, זה אומר שעכשיו אפשר לטהר את המשכן ולשוב למסלול הנכון.

כמובן שתיקון לא יקרה מחר בבוקר לכשיפציע במזרח אור ראשון, אבל אתמול ניקבע שהנתיב המקורי של האומה, דרכה, אופייה, החזון ושיטת המימשל הנהוגה בה לא נתונים לשינוי רק בגלל גחמותיו העברייניות של השילטון.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- קצת מתרחקים מפושעים שטובעים? קישור למאמר בשם- פושעים מתעלמים מרמזורים. קישור למאמר בשם- נאום הסיכום קצת עגום.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “גם המסייעים לפושע יזכו בענישה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן