הזעקה רמה אבל אין לה סיבה

הזעקה רמה אבל אין לה סיבה

לכאורה יש סכנה לאופייה היהודי של המדינה, וזה נשמע ממש נורא. למעשה, אם הדבר היה נכון סביר שהייתה סיבה לדאגה לאומית קלה עד מתונה. במציאות, זו רק אגדה שמתפרסמת לצורך הלבנת פנים, הגברת החרדה וענייני פוליטיקה שאינה תמיד לגמרי ישרה.

לכאורה, מחמת האיום והחרדה הגדולה לתורה, למוסר, ליושרה, להתחשבות, למתן כבוד אנושי ליצירתה של הבריאה, להוראה לבקש שלום או לתת חמלה, בוגדים ובוגדות רוצים לחבור לנאשם פלילי עם שלל האשמות, וזה כביכול יפתור את כל הבעיות.

במציאות שאינה הסתה ריקה, הזעקות על סכנה נוראה לא ממש נתמכות על ידי שום עובדה שעימה סיבה לדאגה. עובדה, אין נסיגה או הסדרה, אין גיוס של בחורי ישיבה, לא נישללה מהמשתמטים שעושים קרדום לחצוב בה הקיצבה הנדיבה, ואפילו לא ממש קולטים הרבה פליטות אומללות וילדים מזועזעים מאוקראינה.

אומנם, במליאה עולות צרחות, שאגות וזעקות מהאופוזיציה שמאיימות לסדוק את התיקרה, אבל על אף הקולות הרמים שמזהירים מסכנה נוראה, אין בעצם שום סיבה לדאגה, כמובן פרט להדחה של העבריינים מהשררה וההרשעה הצפוייה לראש הכנופייה.

למעשה, נראה שיש במדינה הטבה רבה. מאז סילוק הכנופייה המזיקה. אין פוגרומים ברחובות הערים, השדות לא בוערים, לא נופלים טילים ולא משלמים לטרוריסטים. במקום סרבנות, מרדנות, לוחמנות, הפקרות ועויינות אנו מדברים עם השכנים ונלחמים יחד כנגד קיצונים אלימים.

אז מה, יתכן שמי שבשגגה, מתוך תאווה למישרה בלי מחשבה על כך שלמבטיח אין בעצם שום יכולת לספקה או סתם מחמת רצון עז בקידום בעבודה מנסה לפגוע בממשלה הדמוקרטית שנבחרה סתם צורח, אפילו שאין סכנה? נפלא. זה טוב להביע רגשות אפילו שאין להם סיבה אלא אולי רק ברצון להכפיש ולנסות להלבין פנים בפרהסיה.

ציטוט:

ח”כ עידית סילמן הודיעה על פרישה מן הקואליציה: “לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל”

ציטוט:

ניצחון לבנט: ועדת הכנסת הכריזה על ח”כ שיקלי “פורש” מימינה.
בתום דיון רווי עימותים, התקבלה בקשת רה”מ להפריש את ח”כ שיקלי מהסיעה. המשמעות: הוא לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה קיימת, אלא אם יתפטר מהכנסת.

עד כאן ציטוט.

ההתנהגות הפרועה, הבוטה, הבוגדנית והגסה במליאה לא תבטל את ההאשמות הפליליות או את ההרשעה בערכאה. הניסיונות הזדוניים להפריע לדמוקרטיה ולמנוע מימנה להגשים את חזונה לא יראו הצלחה, ובעיקר מביאות בושה. אפשר להרגע.

קישור למאמר ב- על משמר הכנסת. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- לפעמים עבריינים לגמרי צודקים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “הזעקה רמה אבל אין לה סיבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן