היהודים לא אוהבים איומים

היהודים לא אוהבים איומים

בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו, אבל יודעי דבר מספרים שהקדוש ברוך הוא תמיד מצילינו ומושיענו.

לאחר כמה וכמה חורבנות לאומיים שלא ממש היו נעימים, יתכן שהיהודים הבינו שהמילים- “ישועתו כהרף עין” אולי נכונות כשמתרחשים ניסים, אבל לא תמיד הוא פנוי להאזין.

שני בתים נחרבו לנו לפני אלפי שנה והאומה הוגלתה ממולדתה. וסבלה מאוד בגולה הארוכה והקשה. ברצונו חלק מהעם שרד שואה איומה ונוראה, והקמנו מדינה שתדע להגן על עצמה.

לפי מקורות זרים, יש לנו יכולת לנטרל איומים מאוד רחוקים, והשמועה אומרת שגם יש בארץ מוסדות מסויימים שמתמחים בסיכולים ממוקדים, שהם אולי מצערים ומבהילים אבל די יעילים.

בעברית קלה, היום כבר לא קל להשמיד את האומה שכבר מספיק סבלה. למעשה, במצב של סכנה והעדר ברירה יותר טובה המדינה הקטנה יכולה לחסל את כל הסביבה בלי בעייה, ולהשמיד בהצלחה מרשימה כל מטרה גם אם מאוד רחוקה או גדולה.

יש אפשרות שלא כל הזדים, הרשעים והמופרעים קולטים שכבר לא כדאי לעצבן את היהודים, שעכשיו הם חמושים, מצולקים, עירניים וקצת עצבניים. מי יודע? אולי כבר נמאס להם להתנדב להיות הקורבנות התמידיים או הצלובים המוסריים והקדושים של שאר העמים?

לפעמים כדאי להתריע או להדגים לאוייבים במה הם מסתכנים לפני שמטפלים בבעיה בצורה שתעלימה לעולמים.

ציטוט:

גנץ על ההתרעות לפיגועים בטורקיה: פגיעה בישראלים תוביל לתגובות עוצמתיות.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, עמימות כבר אינה השיטה, שכן איראן קצת חצופה וכנראה לא חוששת לגורלה. המסר ברור, ולכן המון משלוחי נשק מסוכנים, הרבה מדענים נבונים וכמה קצינים פרסים כבר אינם עוסקים במזימות שיזיקו לאחרים.

יתכן שמסרים בוהקים, רמים, נפיצים או מצערים אינם מספיקים. יכול להיות שהאיראנים רוצים לבדוק מה קורה כשבאמת מעצבנים את היהודים ולא רק מאיימים, מציקים ומזיקים. אפשר להודיע לפרסים שבשלב זה ליהודים כבר אין חשק לעוד חורבנות לאומיים. בנוסף, אולי כדאי להסביר להם מה כתוב אצלמו בכתובים לגבי הצורך להשכים על הקמים.

אחרי שזה יעשה, נוכל לספר לעולם שהיו מאמצים דיפלומטיים ממושכים, שניתנו הרבה הזהרות וגם נישמעו פיצוצים שחיסלו איומים, אבל האיראנים התעלמו ולכן לא הייתה ברירה אלא לוודא שהם לא מסוכנים.

מי בעולם יתגעגע לאיראנים? חוץ מטרוריסטים אלימים שאותם הם מחמשים ומממנים יש להם הרבה חברים?

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הודעה לזדים- היהודים מגיבים. קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה. קישור למאמר בשם- יהייה פיקוח על מה שתישא הרוח?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן