הישראלים מודאגים והאיראנים מבועתים

הישראלים מודאגים והאיראנים מבועתים

למדינת ישראל יש כרגע כמה אתגרים לאומיים, ועד כה נראה שהממשלה הרעננה עומדת ביעדים. אחרי שלוש שנים שבהן הנאשם בפלילים סירב לאשר תקציבים מטעמים אנוכיים, סוף סוף יש אפשרות לקבל תקציבים ציבוריים, לנתנם למשרדים האחראיים, ולפעול למען התושבות המוזנחות והתושבים המקופחים.

למרבה השמחה היהודים שכבר מספיק סבלו הרבה שנים אט אט שבים לחיים פחות או יותר רגילים. כבר אין סגרים שהורסים עסקים ולימודים, שוטרים במדים כבר לא תוקפים מפגינות ומפגינים, כבר לא מעבירים לטרוריסטים מזוודות עם מיליוני דולרים כדי שירו עלינו טילים, ומדברים עם השכנים על הסדרים. ממש קשה להאמין כמה דברים טובים התרחשו מאז הודחה הכנופייה העבריינית עם שלל האישומים הפליליים.

אחד מהנזקים הכי מסוכנים שהמצפה להרשעה וישיבה נוחה מאחורי סורגים בעוון המון חטאים גרם למדינת היהודים הוא הכישלון למנוע מהאיראנים להפוך ליותר מסוכנים. למעשה, בזמן המשמרת שלו היו המון דיבורים על פחדים, וחרדות מאיומים קיומיים, אבל לא נוטרלו הסיכונים. מסיבה זו, עכשיו כבר אין ברירה אלא לעשות תיקונים, אבל הם לא יהיו ממושכים.

ציטוט:

ההגדרה האמריקנית ל”מדינה סף גרעינית” היא מדינה שיש לה יכולת מדעית וטכנולוגית לייצר בתוך כמה חודשים את כל מרכיבי הנשק הגרעיני ולהרכיבם יחד כפצצה או ראש קרב לטיל.

בישראל, שאיראן היא איום קיומי עבורה, מגדירים גורמים ביטחוניים ומודיעיניים בכירים “מדינה סף גרעינית”, ככזו שצוברת כמות משמעותית של גז אורניום מועשר לרמת נשק גרעיני, והיא יכולה להמיר אותו לאורניום מתכתי. מדינה שהגיעה ליכולת כזו, אפילו אם אין לה עדיין יכולת לייצר מתקן נפץ או ראש קרב אטומי אמין, עברה כבר את השלב הקריטי בייצור הנשק הגרעיני והיא נמצאת במה שמכונה “שלב האל-חזור”.

ההערכה היא שאיראן חותרת בימים אלה להגיע לשלב זה בתוכניתה הגרעינית, ולכן השהתה במשך זמן רב את המשא ומתן עם המעצמות.

ציטוט:

אירן במרחק נגיעה מפצצה ולארה״ב אין תכנית.
גם אם יחזרו הצדדים למו”מ מואץ, אין לארה”ב ואירן יכולת לשחזר את הסכם הגרעין מ-2015 • האירנים לא מתכוונים לוותר על הפעילות התוקפנית ודורשים מהאמריקנים להכיר במציאות בשטח • לאמריקנים אין מנוף אמיתי מנגד – וזה צריך להדאיג את ישראל.

עד כאן ציטוט.

ההסברים והפירושים בציטוט די מובנים, אבל יתכן שמאחוריהם מסתתרים עוד כמה מסרים.

אומנם, כתוב שהישראלים לכאורה צריכים להיות מודאגים, אבל יתכן שהדברים הללו מתעלמים ממצבם של האיראנים, שכנראה חשים קצת עצבניים, שכן מפירסומים זרים הם בטח יודעים מה עשוי להתרחש אצלם כשהישראלים נחושים.

למעשה, יכול להיות שגם האמריקאים די מוטרדים, שכן ישראל לא תבקש מהם רשות לנקוט בכל האמצעים כדי לוודא שאין עליה סיכונים, אבל אולי תודיע כמה דקות מראש כדי לשמור על נימוסים והסכמים.

בקיצור, אולי הישראלים צריכים קצת לדאוג שהאמריקאים עוד לא מתאמנים, ושהם מנסים למנוע אסונות נוראיים בעזרת דיבורים מנומסים עם נוכלים שאינם אמינים. אבל אין סיבה אמיתית לפחדים קיומיים.

זכותם של הגויים לנסות אמצעים מדיניים מנומסים שעד כה לא עובדים, וזכותנו לפתור את הבעייה שמאיימת בעיקר עלינו בצורה יעילה בעצמנו, ללא קשר לדיבורים הריקים של חברינו ושוחרי טובתנו.

מהאיראנים ומבוהלים אין באמת מה לחשוש, שכן הם כמו ברווזים במטווח, וזה בטח לא ממש נעים.

מצד שני, אם חלילה לא יצליחו המאמצים הדיפלומטיים של האמריקאים והאירופים, בלב כואב, מחוסר ברירה ובנחישות אמיצה כנראה שנעשה בעבור המעצמות ההססניות את המלאכה הקשה. זה קצת די לא נעים, אבל מישהו צריך להגן על קיומם של היהודים, ואת האתגר הלאומי הזה אי אפשר להשאיר לאחרים.

כידוע, פיקוח נפש הוא אצלנו אחד הצוויים הכי קדושים, והאיראנים נראים כמו זדים שקמים בכוונה ומתארגנים לגרום לנו נזקים.

.קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- גולשים מדיבורים למעשים. קישור למאמר בשם- לבינתיים איראן עדיין כאן. קישור למאמר בשם- מריחת זמן וענני עשן לבן. קישור למאמר בשם- כל האופציות ועוד כמה אפשרויות. קישור למאמר בשם- ביקור מדיני ודיון רציני. קישור מאמר בשם- זה נימוסי להתריע לפני צעד סופני. קישור למאמר בשם- לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים. קישור למאמר בשם- מותר לקום על הקמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “הישראלים מודאגים והאיראנים מבועתים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן