המנהיגים לא מתחשבים באחרים?

המנהיגים לא מתחשבים באחרים?

למיקרופונים הנאשם בפלילים סיפר שהוא לכאורה מעוניין להשיב את החטופות והחטופים. במבחן התוצאה הוא מסרב בהתמדה לכל ההצעות שמגיעות, ממשיך בתקיפות אלימות בלי להתחשב בתוצאות ובאזהרות בינלאומיות, וסבל רב נגרם למעורבים בגלל הפעולות המזיקות.

לאחרונה התגלה שלא רק מבחן התוצאה מראה שאין לפושע שום רצון אמיתי להפסיק את המהלך המלחמתי ולסיים את הסבל האנושי, וזאת על אף הצהרותיו בציבורי והעובדה שפידיון שבויים הוא מיצווה חשובה לפי תורת העם היהודי.

ציטוט:

הצהרות נתניהו, והביקורת: “מטרפד עסקה עוד לפני שהיא מבשילה”
אחרי שרה”מ תקף את צוות המו”מ, טען ש”תדרוכים ממנו” מקשיחים את עמדת חמאס והצהיר שוב שלא יסכים לסיום המלחמה, גורם בכיר האשים שהוא פועל לפספס הזדמנויות: “ברור שהוא יהיה במיעוט אם לקבינט המלחמה תגיע עסקה מגובשת”

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? קצת מצער שאי אפשר להאמין לשום דבר שמופרח לאוויר על ידי עבריין סידרתי שהוא כזבן מוכר.

מצד שני, אולי טוב שעכשיו לגמרי ברור מי משקר לציבור, ושוב ושוב ממציא איזה סיפור.

נוצר לנו מצב די מוזר. בשני הצדדים יש מנהיגים עברייניים שלא באמת מעוניינים להגיע להסדרים ולהפסיר את העימותים בגלל צרכים פוליטיים.

הנאשם כנראה מבין שאם תבוא הסדרה גם תגיע לו הדחה, ועדת חקירה והרשעה בערכאה. הפושע הרצחני בעזה יודע שבלי חטופות וחטופים ויכולת לשלוט בעיניינים באמצעים אלימים ימיו ספורים ולא ישארו לו קלפים.

בקיצור, אין למקבלי ההחלטה רצון להגיע לפשרה, והם מקשים על הגעה לעיסקה בכוונה.

את המחיר הנורא למתואר למעלה משלמים מיליוני אזרחים, חטופות אומללות, חטופים מעונים והמון בני משפחה מודאגים שלא ישנים בלילות כבר הרבה חודשים.

נראה שמהסקנה פשוטה: צריך לשכנע את ההנהגה למלא את תפקידה בצורה יעילה או להחליפה עדי שתהייה תזוזה.

קישור למאמר ידיעות. קישור למאמר בשם- מהלך חוקי ימנע אסון לאומי. קישור למאמר בשם- סיכון לאומי דורש טיפול מיידי. קישור למאמר בשם- כסף במיזוודה זו בעייה. קישור למאמר בשם- כיתבי אשמה ופשעי מלחמה. קישור למאמר בשם- הכסף בא מקטאר והסוף הפך מר. קישור למאמר בשם- הפושע והלקוייה מזיקים למדינה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן