הפושע הפליל מדינה שלמה?

הפושע הפליל מדינה שלמה?

למרבה צער, נראה שעבריין סידרתי, שהוא נאשם פלילי שגם אחראי לאסון לאומי נוראי ולמימון אירגון טרור רצחני, גורר במעשיו הרעים את כל המדינה לבית הדין הבינלאומי.

ציטוט:

מועצת זכויות האדם של האו”ם: על ישראל לקבל אחריות “לפשעי מלחמה בעזה”
הגוף שכפוף לאו”ם אימץ את ההחלטה להטיל את האחריות על ישראל בעקבות המלחמה ברצועה.

עד כאן ציטוט.

איך נסביר לעולם שהרעבת אוכלוסייה, מניעת סיוע במשך תקופה ארוכה וטיפול לא ראוי שלכאורה ניתן לשבויי מלחמה שתפסה המדינה הם מעשים פסולים שלהם אחראי הפושע ולא תושבי ותושבות המדינה?

זה יעזור לנו להטיל את האשמה על ראש הכנופייה?. ישנה משהו אם נסביר שלא אנו התחלנו במערכה רק שההנהגה השתמשה ביותר מידי עוצמה, בלי התחשבות מספיקה באוכלוסייה או בחוקי המלחמה?

בעברית קלה, בגלל חטאיו של הפושע עכשיו יש סיכוי ממשי לבואו של סיבוך משפטי גם למדינה כולה.

במבחן התוצאה, יתכן שהקמת ממשלה שמורכבת מפושעים, מורשעים, עבריינים סידרתיים, סחטנים חמדניים, גזענים תוקפניים, סרבנים אלימים, מתחזים ליהודים ששונאים אחרים, שלא מגדלים ביכורים ואינם אפילו דמוקרטים או ציוניים, הייתה פעולה פסולה שלא הביאה לנו שלום, שיוויון או הסדרים אזוריים מצילי חיים.

חזון המדינה הוא לביטחון, שיוויון והסדרה בשכונה. בתורה כתוב שאנו מצווים לסור מרע, לעשות טוב ולבקש פשרה לא מלחמה או נקמה אלימה. בכל פעם שעם ישראל סטה מעיקרה, נהה אחר פרות לקוייות ומוזהבות ולא כיבד את הוראות הקדושות מהשכינה באה לה הענשה קשה. מה שקורה עכשיו זו רק עוד דוגמה.

מעניין איך הנדסת תודעה בעזרת הסטה לשנאה וליבוי חרדה גרמו לאומה שלמה לשכוח את עיקרי תורתה. איך יתכן שיהודים מעוללים לאחרים את מה שלהם היה מאוד לא נעים? מי הפושע שאחראי לסטייה המסוכנת והמזיקה לצרכים אנוכיים ואישיים?

דומה שהדרך היחידה להראות לעולם שאנו דמוקרטיה תרבותית שמכבדת חוק ומוסר היא שהמערכת המקומית תשלח את הפושע למעצר. בלי זה, כולם יחשבו שאנו אחראים למעשים הנוראיים או חלילה תומכים בכאלה חטאים.

הערה אחרונה: את התמונה המזוייפת שלחה למערכת כתבתנו בינה, שהיא בעצם רק מכונה נטולת דיעה. במציאות הרועה לא מאכיל את העדר במרעה רענן אלא בהבטחות חלולות שאין כלום בתוכן, והן מתפוגגות כעשן.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- פושע פלילי גרם לסיבוך בינלאומי. קישור למאמר בשם- כשעבריינות פוגשת במציאות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “הפושע הפליל מדינה שלמה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן