לתגובה תבוא תגובה?

לתגובה תבוא תגובה?

פושעים לכודים שחשים לחוצים, מבוהלים ונואשים לפעמים סבורים שהבערת מלחמת עולם אולי תושיע אותם מהרשעה וישיבה מאחורי סורגים.

לצורך בדיקת היתכנות המזימה אפשר לבצע חיסול שיעצבן מאוד מדינה יריבה ולידע שותפה חשובה רק כאשר כבר אין דרך חזרה. בצורה זו, יתכן שתבוא תגובה להתקפה, וזו כמובן תצדיק יציאה לעוד מלחמה.

בדרך כלל, חרדה קיומית עזה יותר מעניינת אנשים מאשר יציאה להפגנה כנגד כנופייה עבריינית שכשלה, ולכן אולי בזכות דיבורים אודות איומים מפחידים תפסק המחאה האזרחית כאן. חוץ מזה, יתכן שהשמדת איראן תדחה את משפטו של העבריין לכמה זמן.

במציאות שאינה הנדסת תודעה למען מטרה אישית נלוזה, נפיצה, מסוכנת, לקוייה והזוייה, לא ממש בטוח שתפרוץ מלחמה, אפילו שנראה שההנהלה העבריינית עושה כמיטב יכולתה.

ציטוט:

כוננות שיא מחשש לנקמה איראנית: המוכנות בהגנה – וההיערכות להתקפה.
במערכת הביטחון מעריכים שהתגובה האיראנית לחיסול הבכירים בדמשק לא תהיה נגד אזרחים, ונערכים לכל התרחישים • בישראל לא רוצים לפתוח מערכה חזיתית נגד איראן • החיסול נועד להעביר מסר ו”להסיר את המסכה” של האיראנים, הפועלים במזרח התיכון • הכישלון של ישראל: לשכנע את ארצות הברית לפעול.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, העבריין כנראה מעוניין במלחמה עם איראן. חיסול בכירים איראנים בלי להתייעץ עם האמריקנים עלול לסבך את המצב, והם כבר הסבירו שעימותים אלימים עושים רק אם מוכרחים.

מה שאולי הכי מפחיד בכותרות זה האמירות לגבי התוכנית להגיב לתגובות הצפוייות עקב ההתקפות היזומות. לא בטוח אם הפושע משתוקק לפתוח עוד חזיתות, להסתבך עם המעצמות או רק לדחות קצת את ההליך בערכאות, אבל ההצהרות אודות כוונות התקפיות הן די מבעיתות.

חלילה, איראן תגיב בצורה אלימה וקשה, הפושע יזדרז לספר שאין ברירה אלא להשמידה, וזו בעייה. אי אפשר לעשות מלחמה נחמדה, נימוסית ויפה. המשמעות של תקיפה ישראלית באיראן היא שבנוסף לסיבוכים בהאשמות לגבי פשעי מלחמה בעזה ובמתקני כליאה חלילה גם תיתכן שואה חדשה, והעולם יטען בצדק שהפעם היהודים אחראים לה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- עקיצה תביא תגובה שתצדיק פעולה? קישור למאמר בשם- לעבריינים יש קווים אדומים? קישור למאמר בשם- חיסולים פומביים מזמינים סיכונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “לתגובה תבוא תגובה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן