מלחמת גוג, מגוג ודמגוג

מלחמת גוג, מגוג ודמגוג

אחרי הרבה משחקים מוקדמים, הכנות ואימונים יתכן שבקרוב נדע מי הכין שיעורים.

כידוע ליודעות וליודעים, כבר הרבה שנים האיראנים המסוכנים מממנים טרוריסטים רצחניים וזוממים לפתח נשקים שעלולים לגרום נזק רב ליריבים.

גם ישראל וגם אמריקה כבר הצהירו כמה פעמים ברבים שהן לא יאפשרו לקיצונים הפרסים האלימים להחזיק באמצעים שגורמים נזק כביר להמונים.

עד היום, האיראנים ציפצפו על האזהרות, עשו תרגילים ולא חדלו ממאמציהם להיות יותר מסוכנים.
למרבה הצער, אם אין מוכנות לדיונים ופשרה לפעמים אין ברירה אלא לנטרל סכנה. נכון לעכשיו, נראה ששליטי איראן אולי יתנו לישראל הזדמנות והצדקה לצאת לפעולה.

ציטוט:

דיווח: איראן החליטה “להגיב באופן ישיר על התקיפה בדמשק – והעמידה את כוחותיה בכוננות”

עד כאן ציטוט.

בתורה שלנו כתוב- הקם להורגך השכם להרגו, ורק ביתר המקרים אסור לנו לפגוע או להזיק ליצירים. חלילה, האיראנים יתקפו את הישראלים זה לכאורה יתן לעברים סיבה לנטרל איומים.

כמובן שהפושע שעומד בראש הכנופייה עבריינית לא יספר שהוא נתן לאיראן עקיצה רצינית רק מתוך תקווה שתבוא תגובה שתצדיק תגובה ישראלית, וזה אולי קצת ידחה לו את הדחה והרשעה פלילית. סביר שהוא יספר שלכאורה הייתה איזה סיבה ביטחונית הגיונית להתגרות החוצפנית.

במבחן התוצאה, חיסול בכירים איראנים בסוריה בלי קבלת אישור מאמריקה יצר בעייה, וכנראה שזה נעשה בכוונה. לא בטוח שהכוונה הייתה ליצור הרתעה, שכן זו רק הייתה עקיצה כמו הרבה לפניה, אבל משפילה, גלוייה וכזו שתדרבן תגובה אלימה.

אין הרבה סיכוי שאיראן תצליח להשמיד את ישראל ולמחקה מהמפה, אפילו אם תצליח לגרום לנזק נורא, בעצמה ובעזרת שליחה במידה והיא תחליט לצאת מדעתה. מצד שני, במשך הרבה מאוד זמן ישראל התכוננה למצב בו יש סכנה לקיומה, ולכאורה יש לה תשובה עצימה, מדוייקת ויעילה.

מצער לחשוב ששיקולים פוליטיים מנחים את ראש הכנופייה ולא שבועת הנאמנות שינתנה לאומה ורצון להגשים את חזון המדינה. למעשה, יש סכנה ששיקולים אישיים ישפיעו על הנאשם שמסובך עד צוואר בכיתבי אשמה ואחראי לאסון לאומי נורא.

בעזרת השם, המזימות המתוארות לא יתרחשו, יחמירו או יתממשו אלא ימנעו, אבל יודעי דבר מספרים שההתרחשויות בעולמו לא תמיד תלויות בתיקוות של נושאי התפילות.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- לתגובה תבוא תגובה? קישור למאמר בשם- עקיצה תביא תגובה שתצדיק פעולה? קישור למאמר בשם- לעבריינים יש קווים אדומים? קישור למאמר בשם- חיסולים פומביים מזמינים סיכונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “מלחמת גוג, מגוג ודמגוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן