הצל שלי והדור השני

הצל שלי והדור השני

בני ובנות הדור השני יודעות ויודעים איזה נזקים נוראיים נעשו להורים, ולמה בעץ המשפחתי רוב הענפים כרותים, גדומים או חרוכים.

קצת קשה להשתחרר מכאלה דברים. הם נותרים, עוברים לדורות הבאים ומשפיעים, בעיקר על ההבנה שאסור להזיק לאחרים.

נחמד שעיקרה של תורה מדבר על הצורך להימנע מפגיעה ולכבד את הבריאה, ומאוד עצוב שלא כולם בעולם עדיין מבינים את ההוראה הקדושה.

יצר הרע זה כנראה בעייה מלידה, שכן לכולנו יש שאיפה אנוכית להמשיך במסע, ולכן זה לא קל להשתלט בגבורה על חמדנות או תאווה. עיקרה של תורה נועד לפתור את התקלה. למעשה, בלי כבוד לזולת אי אפשר לקיים קהילה, חברה ומדינה.

כל אחת ואחד הוא אור קטן, ורק ביחד אנו אור איתן. לפיכך, חשוב לנסות להתגבר על האנוכיות, החמדנות, התוקפנות, האלימות והתאוותנות כדי שנוכל לחיות יחד ולהיות בני ובנות תרבות.

רק בדמוקרטיה, במעגל בו אין ראשונות שמתבלטות או אחרונים שמסתתרים, ובעיני הרב חסדו השוכן במרומים כולנו שוות ושווים.

קצת מוזר שהמצוות קיימות כבר אלפי שנים, עם פירושים, ביאורים והסברים, אבל החוטאים והטועים עדיין מזיקים ונענשים, ולא כולן מבינות וכולם מבינים עד כמה חיוני שנכבד אחרות ואחרים.

נו, טוב. השכינה בראה עולם מושלם, וכנראה שמסיבה זו השליחות היהודית העיקרית היא לוודא תיקון ותחזוקה שוטפת שתטפל בכל פגם, שזה אומר שהמסר העיקרי כבר ברור לכולן וכולם. מי יודע? אולי זה בגלל הלקחים שלעולם לא באמת שוכחים?

פעם פורסם איזה מחקר שמצא שבניהם ובנותיהם של השורדות המצולקות והניצולים הממוספרים נוטות ונוטים לבחור מקצועות מסויימים. משום מה, רובם של אלה נועדו לתרום לקהילה ומטרתם למנוע נזקים.

ילדות וילדים לא בוחרות ובוחרים לעצמן ועצמם את ההורים. יודעי דבר מספרים שלדברים הללו אחראי הרב חסדו השוכן במרומים. קבלה היא חוכמה יהודית עתיקה, עמוקה ונבונה שמסבירה שאין תשובה, ולכן חשוב לקבל הכל בברכה, גם אם אין הבנה.

קישור לנעימה בשם- הצל ואני. קישור למאמר בשם- בדמוקרטיה כולם שווים, גם המיעוטים? קישור למאמר בשם- יש סופרים שהם מלאכים. קישור למאמר בשם- יש במושב שתי נסיכות עם כוכב זהב. קישור לחדשות 11, הקטע מתחיל בדקה השלושים ואחת ושלושים ושתיים שניות. קישור למאמר בשם- התשובה לשינאה היא אחווה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “הצל שלי והדור השני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן