שוויון הוא חלק מהחזון

שוויון הוא חלק מהחזון

כידוע ליודעות וליודעים, תיאורטית בדמוקרטיה כולן וכולם שווים. יתירה מכך, אפילו חשוב לשמור על כבודם של מיעוטים, חלשות מוזנחות ומקופחים מושמצים כאילו שגם הם בצלמים, ברואים, ברואות ויצירים שאת אימהותיהם ואבותיהם השכינה עצמה לכאורה ייצרה לפני כמה שנים. למרבה הצער, במציאות הדברים קצת לגמרי שונים.

במקום שננהג כבוד באחרות ובאחרים לאור המלצתו של הרב חסדו שבמרומים, כאילו גם הן שוות והם שווים, לא פעם אנו עדות ועדים למעשים פסולים, מתנשאים, כוחניים או שתלטניים שכנראה נועדו לרומם את המשמיצים שרומסים אחרות ואחרים כדי לחוש יותר גבוהים.

להבדיל מאמונתם השגויה של השונאים אחרים במטרה ללכד את הבוחרות והבוחרים לצרכים אנוכיים, השמצת מיעוטים או חלשים לא עושה אותנו לאנשים יותר מוסריים וטובים. למעשה, במציאות שאינה בדלנות, התנשאות וגזענות יש איסור על הלבנת פנים ברבים. לפיכך, חסימת נשים או הדרת בני מיעוטים לא הופכת את החוששים לגברים אלא בעיקר חושפת פחדים וצורך מודאג לחוש נעלים.

חשוב לשים לב ששני מנהיגים ציונים ואמיצים מבינים את חזון המייסדים ונוהגים שוויון בתושבות ובתושבים, ללא הבדל דת, גזע או מין.

לעומתם, המתחזים לכשרים מפלים ומדירים נשים, והלאומנים האלימים גם מעודדים שנאה לשכנים, ממש כמו שבמשך המון שנים עוללו ליהודים הנרדפים. קצת מצער לחשוב שהצדיקים המוסריים, הטהורים והרשעים עושים לאחרים מה שלהם לא נעים. זה עיקר התורה שקיבלנו בהרים?

ציטוט:

האלופה השנייה בצה”ל: גנץ אישר את מינויה של תומר-ירושלמי לפרקליטה הצבאית הראשית

שר הביטחון החליט על המינוי בהמלצת הרמטכ”ל ולאחר התייעצות עם מנדלבליט. תא”ל תומר-ירושלמי תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד, וכן האישה השנייה בתולדות הצבא שתקודם לדרגת אלוף. גנץ: “משפטנית מעולה שתגן על חיילי צה”ל; בטוח שהיא לא תהיה האלופה האחרונה”

ציטוט:

שר ערבי ראשון בישראל: ראלב מג’אדלה
חבר הכנסת מהעבודה מונה על ידי יו”ר המפלגה עמיר פרץ כשר המדע, במקומו של אופיר פינס שהתפטר לפני כחודשיים. פרץ: זהו מינוי היסטורי שיביא לשיפור היחסים בין קבוצות האוכלוסיה

עד כאן ציטוט.

מעניין לראות שלהבדיל מהקיצונים הסרבניים ושוחרי המדון בעבור הציונים הדמוקרטים שוויון הוא ערך עליון. מצער לחשוב שהשפלה, הדרה, אפליה, שינאה ואי הבנה בתורה גרמה לבעייה חמורה שיש לפתור אותה, ממש כמו שעכשיו נעשה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- שלום ושוויון הם החזון לציון.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן