יוזמה ברוכה – נחוקק חוקה

יוזמה ברוכה – נחוקק חוקה

הצעת חוק יסוד מגילת העצמאות עשוייה להציל את הדמוקרטיה וחזון הציונות. למרבה השמחה, ראש האופוזיציה מקדם את היוזמה, והיא ברוכה, נכונה, ומאוד נבונה לנוכח מצבה העגום של האומה שהוסטה מנתיבה על ידי כנופיה עבריינית ומזיקה שעוסקת בהסתה.

בנוסף לתקווה להשיב את הדמוקרטיה העברית לדררכה ונתיבה, העם אולי יראה ויבין שיש בוגדים, עבריינים סידרתיים ומורדים סרבניים בכנופיית הימין, זו שמנהיגה מסובך עד צוואר בהליכים פליליים בבית דין, וזה לא תקין.

מה אפשר לומר? יתכן שכבר מזמן היה צריך לסדר את הדבר, שבעבור הדמוקרטיה הציונית הוא העיקר, אבל זה עוד לא מאוחר. אם נעשה זאת עכשיו נבטיח את המשך קיומנו ושלומנו מחר, וזה יהייה נהדר.

ציטוט מהקיר של יאיר:

הצעת חוק-יסוד ‘מגילת העצמאות’ -היום תעלה להצבעה בוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק שהגשתי להעניק תוקף של חוק-יסוד לעקרונות שנקבעו במגילת העצמאות.במגילת העצמאות נכתב כי מדינת ישראל ׳תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות׳ אנחנו נאבקים בימים אלה על ערכיה של מדינת ישראל, על ערכיה של מגילת העצמאות, על נשמתה של המדינה שלנו. החוק הזה יבטיח שהערכים שכתובים במגילה ישמרו ושמדינת ישראל תמשיך להיות יהודית ודמוקרטית.

ציטוט:

לעניות דעתי זה די נחמד שלעיתים מקשיבים לעניות דעתי, וזה כלל לא משנה לי מי יקבל קרדיט על הצעת דבר שרק יועיל למולדתי. חוץ מזה, זה בכלל היה רעיון שהקריא בן גוריון, לא אני.

טוב לחשוב שבקרוב אולי נשוב לחזון הציוני, שהוא דמוקרטי, שיוויוני, שוחר שלום ומוסרי. מצד שני, קצת קשה להאמין שתהיה להצעה תמיכה בימין, כך שכדי לשוב לנתיבינו המקורי יהיה קודם צריך שהציונים יחליפו את המישטר הקיצוני, הסרבני והנכלולי. סך הכל, הקואליציה כבר דחתה את ההצעה של חיליק ידידי, ולכן כנראה גם תדחה את ההצעה הדומה שיאיר עכשיו הגיש באופן רשמי. נו, טוב. כנראה שצריך להיות סבלני ועיקבי כדי להגשים חזון מדיני.

עד כאן ציטוט עם ציטוטים ממאמר ישן נושן. כמובן, מה שקצת מוזר זה לחשוב שהעניין עוד לא תוקן אפילו שחלף המון זמן. מי יודע? אולי כלום לא קרה בגלל כבוד הנאשם הכזבן.

בעזרת השם, החזון הלאומי יתגשם, וכל מי שחטא, פגע, עסק בהסתה לשנאה שאינה דרכה של תורה, סירב להסדרה ופשע יענש בחומרה, וגם ישלם.

אימוץ מגילת העצמאות לחוקה יהייה מהלך מבריק ונפלא שיושיע את הדמוקרטיה ואת חזונה לשוויון, ביטחון והסדרה מסכנה לאומית גדולה.

מי שיתנגד להצעה ייחשף מייד בבוגד או בוגדת בחזון המדינה, כנראה מתוך תקווה לחלץ פושע סידרתי מהרשעה, או מחמת שאיפה מלאת גדולה להקים כאן ממלכה גזענית ולוחמנית שתקדם את החורבן הבא.

קישור למאמר בשם- מגילת העצמאות תשמור על הציונות. קישור למאמר בשם- ניסיון השתלטות על מגילת העצמאות. קישור למאמר בשם- למען יראו ויראו. קישור למאמר בשם- בלי בלמים לא עוצרים. קישור למאמר בשם- החזון הלאומי הפך לכשל מוסרי?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן