יש התקדמות בנושא ביעור השחיתות?

יש התקדמות בנושא ביעור השחיתות?

כבר הרבה שנים כולן יודעות וכולם יודעים שהנשיא ריבלין פעם קצת הזדעזע כשמרקל הראתה לו שיש לגרמניה אישור ישראלי רשמי למכור נשק שעלול להיות סיכון לאומי.

סביר שבזמנו הנשיא המופתע לא ידע שמי שאישר את העיסקה גם קיבל עמלה אישית שמנה ודשנה בזכותה, ושמישרד הביטחון כלל לא ידע מהפרשה החשודה שלמרבה התמיהה טרם נחקרה לעומקה.

אולי כדאי לבדוק מה קרה למען ביטחון האומה? לא שווה לוודא שכזו סכנה לאומית חמורה לא תחזור על עצמה?

ציטוט:

לפיד: “תהיה ועדת חקירה ממלכתית לעניין הצוללות”.

לאחר שפעילים הפגינו מחוץ לביתו בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות, יאיר לפיד אמר כי הועדה תוקם: “אין שאלה בכך, גם אם זה יקח קצת זמן וכרוך במאבק פוליטי”.

ציטוט:

גנץ יגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות.

שר הביטחון מסר הערב כי הוועדה תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה • “מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה”

ציטוט:

מנדלבליט לבג”ץ: אין הצדקה לחקירת נתניהו בפרשת הצוללות.

היועמ”ש דחה את עתירת התנועת לאיכות השלטון שדרשה לחקור באזהרה את ראש הממשלה במסגרת תיק 3000. בנוסף ציין כי אין עילה להתערבות גם בפרשת המניות בהתאם להחלטתו שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו. בתנועה תקפו: “תשובה מביכה ומבישה”.

ציוט:

נס הפלדה של נתניהו: כך זינק שווי המניות שלו פי ארבעה

פרשת מניות הפלדה: בשנים שבהן החזיק נתניהו במניות במפעל של מיליקובסקי, המפעל הידרדר ברווחיותו – אך שווי המניות זינק ■ האם רה”מ זכה להנחה מפליגה בעת רכישת המניות? ■ גורמים במערכת אכיפת החוק: “לפתוח בחקירה נגד נתניהו”

ציטוט:

נאמן למסורת, מנדלבליט הותיר את שאלת 16 מיליון השקלים ללא מענה

היועמ”ש סגר את תיק המניות ללא תשובה מדוע נתניהו קיבל טובת הנאה מבן דודו, אותה הגדירו “מסורת משפחתית”. נימוקיו של מנדבליט עומדים במבחן הפלילי, אך לא מנקים את רה”מ בהיבט הציבורי. כמו קודמו בתפקיד שסגר את התיק נגד ליברמן, היועמ”ש נמנע מהבעת עמדה

עד כאן ציטוט.

מי היה מזכיר הממשלה באותה תקופה? מי הוא משפטן בהכשרתו ולכן עשוי היה לסייע בניסוח מכתב הנותן לגרמניה הרשאה לסכן את המדינה וקיומה? מי פעם טען שלכאורה אין סיבה לחקירה בעוד שהמימצאים והראיות שנאספו עד עתה מעידים על קנוניה מזיקה שעבריין נכלולי כביכול בראשה?

בעברית קלה, נראה שבמערכת עדיין יש גורמים שרשמית אמורים לשמור על החוקים אבל במקום זה הם לא פועלים, לא בודקים, לא חוקרים, משהים, מעכבים, דוחים ולא מתקנים.

האם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון יצליחו לעשות את תפקידם, להגיע ליעדם ולשמור על שלומה של ציון?

מי מפריע, מעכב, מסרב לחקירה ובכך מסייע לנאשם בשלל כיתבי אשמה אל מול האומה כולה? מתן עזרה לעבריין שהוא לכאורה פושע זו התנהגות ראויה וכשרה שניתן לנמקה או להצדיקה?

דומה שלאחר עיכובים רבים במשך תקופה מאוד ארוכה המדינה כבר מצפה לועדת חקירה, ולא ממש מבינה מדוע הממשלה הרעננה לא מבצעת את תפקידה ושומרת על האומה. מי מפריע ולמה?

קישור למאמר בסרוגים. קישור למאמר בגלובס. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הכנופיה מפעילה איומים וסחיטה? קישור למאמר בשם- מי מונע ועדת חקירה? למה?. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה. קישור למאמר בשם נאשם בפלילים לכאורה בגד במדינת היהודים. קישור למאמר בשם- שר המשפטים אוהב עבריינים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

4 thoughts on “יש התקדמות בנושא ביעור השחיתות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן