יתכן שיהייה עימות נטול עמימות?

יתכן שיהייה עימות נטול עמימות?

מידי פעם הכותרות מכריזות על ידיעות מרגשות, מדאיגות או מפחידות, אבל לא תמיד הן לגמרי מדוייקות. למעשה, למטה אפשר לראות אחת מהדוגמאות.

אומנם, הצפי הוא לעימות קשה בין ישראל לאמריקה שכנראה מעדיפה דיפלומטיה אולי בגלל שהסכנה עליה די רחוקה בעוד שאנו מכינים גם את האופציה השנייה, אבל במציאות הטעות כנראה תהייה של איראן, שלבינתיים היא עדיין כאן.

ציטוט:

בדרך לעימות בין בנט לביידן: “חידוש שיחות הגרעין – טעות קשה”.

שבועות ספורים לפני החזרה למו”מ, נראה כי צפויה מתיחות קשה בין ראש הממשלה לממשל האמריקני • גורם מדיני בכיר: “ישראל עושה כל מה שהיא יכולה במערכה באירן ובסוריה” • השליח של ביידן לענייני אירן צפוי להגיע בשבוע הבא לארץ, המסר שיועבר – האירנים מתקדמים בדהרה ורק רוצים למשוך זמן.

עד כאן ציטוט שנראה מחייב הסבר קצר כדי למנוע עמימות או חוסר בהירות.

האיראנים משכו זמן ועושים כמיטב יכולתם להגיע בזריזות האפשרית למטרתם ללא שום קשר למגבלות ולקנסות שהעולם שם. סביר שהפרסים סבורים שלאמריקאים אין ממש חשק לחמם את האקלים והם מעדיפים דיונים והסכמים.

מצד שני, היום כבר די ברור שהישראלים לא ממש יתחשבו באמריקאים אם הם יחושו עצבניים או קצת מודאגים מקיומם של כלי נשק להשמדה המונית בידי טרוריסטים מסוכנים ואלימים.

כדי להית שותפים נימוסיים וגלויים כנראה שנספר לידידינו האמריקאים בקווים מאובטחים שיעדים איראנים שונים יושמדו בעוד כמה רגעים כדי שהם יוכלו לכוון את מצלמות הלוויינים ולצלם את האירעים המרהיבים בעבור השידורים הנירגשים שיועלו בעולם למחרת לצופות ולצופים.

טוב שהעולם יראה על האקרנים מה קורה כששוב מנסים להשמיד יהודים. מי יודע? אלי זה אפילו ירגיע זדים נוספים ויראה שאנו לא רק מדברים? מצד שני, כמובן שעדיף להגיע להסכמים זריזים כי להימנע מהפתרונות האחרים.

כנראה שהעתיד עכשיו תלוי בהחלטתם של האיראנים, ואולי הם חפצי חיים. מבחינתנו, השמענו מספיק הסברים וצילצלנו בכל הפעמונים, כך שאי אפשר יהייה לומר שלא ניסינו להימנע מפגיעה בפרסים בכל האמצעים שלא היו יעילים בטרם השכמנו, פעלנו להגנה עצמית וניטרלנו איומים כמצווה בכתובים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- אפילו פרשנים מנוסים כבר מודאגים. קישור למאמר בשם- אם אין אני לי מי לי. קישור למאמר בשם- לבינתיים איראן עדיין כאן. קישור למאמר בשם- מריחת זמן וענני עשן לבן. קישור למאמר בשם- כל האופציות ועוד כמה אפשרויות. קישור למאמר בשם- זה נימוסי להתריע לפני צעד סופני. קישור למאמר בשם- לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים. קישור למאמר בשם- מותר לקום על הקמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “יתכן שיהייה עימות נטול עמימות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן