כזבים, שקרים ותעלולים נכלוליים

כזבים, שקרים ותעלולים נכלוליים

לפעמים כזבנים סידרתיים משלבים בשקרים שמופרחים חלקים שהם יחסית נכונים, והתרגיל הגאוני הזה מאוד עוזר לשכנע את המרומות והמרומים להאמין לעבריינים שנאשמים בשלל תיקים פליליים. למטה יש דוגמה לתופעה הפסולה, ודומה שהיא נעשתה בכוונת תחילה על מנת להונות את הפרהסיה כדי לברוח מהרשעה וישיבה בתא.

חשוב לזכור שבמציאות אין קשר בין מצב פוליטי להליך שכבר החל בערכאה, שהרי זה המצב בדמוקרטיה. ללא קשר למה שידוע, הנאשם מנסה לספר ששובו למרכז הבמה הוא לכאורה עובדה. במילים אחרות, יש כאן ניסיון להונאה.

ציטוט:

נתניהו לראשי האופוזיציה: עסקת טיעון לא על הפרק, הממשלה תיפול תוך זמן קצר.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? ההצהרות של העבריין הפלילי אולי מעניינות ומשעשעות, אבל למרבה הצער קצת קשה לסמוך על פושע סידרתי שכנגדו יש המון האשמות וגם שתי ועדות שלכאורה חוקרות עבירות מזיקות ומאוד חמורות.

כנראה שבאמת לא תהייה עסקת טיעון, ובחלק הזה אולי אפשר כן לתת קצת אימון. סך הכל, הציבור לא שוכח ולא סולח, במיוחד שבאורווה שזוהמה וטומאה עדיין נותר הריח. חוץ מזה, ועדות החקירה עוד לא סיפרו לאומה ההמומה שמי שנתן אישור לקיים הילולה יותר מידי דחוקה שגרמה לאסון נורא היה אותו פושע שאישר לסכן את ביטחון המדינה כולה בעבור עמלה שמנה.

מבחינה משפטית, אין שום עילה להפסיק את ההליך הפלילי שכבר החל בערכאה, אבל בהחלט מותר לנאשם להביע תיקווה, משאלה או להשמיע הזייה מרגיעה להנאתו, ואפילו לעשות זאת בפומבי בצורה חופשיה מעל כל במה רמה.

החלק השני בהצהרה האמיצה ומלאת התעוזה נשמע קצת פחות הגיוני, ולכן יש עימו בעייה קלה. הנאשם סרח, שגה וחטא, נחשף בקלונו והודח מהשררה. הוא לא הצליח להקים ממשלה גם אחרי כמה סבבי בחירות מיותרים לחלוטין שעינו את האומה שכבר מספיק סבלה. זה לא שהוא לא נורא רצה. הבעייה כנראה הייתה שאף אחד לא באמת רצה לשבת עם נאשם שיורשע, פרט אולי לקבוצה שלא תורמת למדינה או מביאה ביכורים לבירה אלא עושה קרדום לחצוב בה פרנסה בישיבה נוחה.

עכשיו הנוכל שהודח וכבר נשפט על העבירה הראשונה מבטיח שלכאורה, ממש עוד רגע, במהירה, כביכול, אולי, כנראה, בעזרת השם ובסיעתה ד’בוגדות נבונה שמאמינה לשקרנים שמסובכים עד צוואר בערכאה, או שהיא סתם מצייתנות עיוורת ונאמנה לבעלים שתלטניים ששולטים בה כאילו הייתה בובה, ומספר שהוא כביכול ישוב בדהרת ניצחון מלאוות גאווה לבמה?

אומנם, השטויות שלמעלה נאמרו בקול מרשים ומלא ביטחה, אולי בעידודה של המורשעת הלקויה עם השמפניה, אבל במציאות מי שאמר אותם יזכה להרשעה וישיבה במתקן כליאה. שום עטרה כבר לא תשוב ליושנה, במיוחד אם היא כבר שרופה או נבולה. קוראים לשקרים הגסים והבוטים הללו- הנדסת תודעה, ולפעמים זה עובד לא רע.

הנה למשל, פעם העבריין הכזבן סיפר לאומה ששלום זו לכאורה סכנה נוראה, אפילו שזו מיצווה מהתורה וחזון גם מהמגילה, ושמשחרר הבירה הוא כביכול בוגד במדינה. כתוצאה מההסתה הפרועה שלא נמנעה אלא לובתה ושולהבה, נרצח לנו ראש ממשלה והוסטנו מנתיבה של האומה.

כידוע למי שיודעת ויודע, אסור ליהודים להלבין פנים ברבים, וזה כולל התרת דמם של יריבים פוליטיים לצרכים אנוכיים. למעשה, גם רצח הוא חטא די חמור, ולכן הסתה לשנאה היא דבר פסול, מסוכן ואסור.

מי שסבור או סבורה בטעות שנאשם פלילי ישוב להוביל את החזון הציוני רשאית ורשאי להאמין לעבריין הסדרתי. כל השאר בטח מבינים ומבינות שמי שמסובך עד צוואר באופן פלילי כנראה כבר לא יצא לחופשי או יזכה בתפקיד לאומי.

בהחלט מותר לכזבן הסידרתי לנסות להנדס את התודעה ולספר שהוא מאוד מקווה להיות אדם חופשי, צח, חף ונקי. במציאות, הנאשם הפלילי יורשע וישלח לשבת הרבה זמן במתקן כליאה ציבורי.

אחרי שזה יקרה כנראה שפה ושם ישמעו קולות בעד ביצוע עסקת טיעון רחומה שהיום הוכחשה בביטחון מלאת גאווה, אבל אין באמת סיבה לתת הנחה או הקלה לפושע שמאוד הזיק לאומה, שלא לדבר על הסיכון שהוא גרם לה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- עיקרה של תורה, חזון המדינה והסתה. קישור למאמר בשם- נאשם בפלילים אישר לממן טרוריסטים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה עד שנת 2014 באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס ליד ניו יורק. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “כזבים, שקרים ותעלולים נכלוליים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן