מלחמה היא טעות יקרה ועצובה

מלחמה היא טעות יקרה ועצובה

מלחמה היא טעות יקרה, עצובה ונוראה. אבותינו זיכרונם לברכה כבר עלו על הבעייה המזיקה והמליצו לעשות טוב, לסור מרע, ולבקש הסדרה או פשרה. מה אפשר לומר? התורה עם המוסר, הכבוד לזולת ורדיפת שלום היה ספר נפלא, אבל יתכן שלא כולם הוגים בה ביום ובלילה או מבינים את עיקרה..

כל הצדדים סובלים מהרסנות אלימה, והדבר בדרך כלל קורה באשמת ההנהגה שלא מתחשבת באחרים אלא רק ברצונה שלה, בגדולתה, שיגיונותיה ושאיפותיה.

ההיסטוריה מראה שוב ושוב למי שמתעניין בה עד כמה התפרעות יזומה פוגעת באוכלוסיה, אבל משום מה עדיין לא הוציאו חוק שימנע את הפשע. כתוצאה מכך, מידי פעם בא איזה רודן מופרע ומנסה להדגים התנהגות מזיקה, והדבר גורם לסבל רב לקהילה כולה.

ציטוט:

בהלה לסוכר ותורי ענק: רוסיה נכנסת למשבר הכלכלי החריף ביותר מאז התפרקות ברית המועצות.
כשבאוקראינה הסמוכה נמלטים מיליוני פליטים על נפשם, גם ברוסיה מתחילים לשלם את מחיר המלחמה: עימותים אלימים על מצרכי יסוד, תשלום במזומן בלבד, ועליית מחירים דרמטית – מסוכר, שמן ומלח, עד מכוניות חדשות, שמחיריהן זינקו ב–50%.

עם שפל חסר תקדים בשער הרובל, עשרות מיליוני רוסים שהתמכרו לתרבות הצריכה ולמותגים מערביים נאלצים להתמודד עם חזרתו של מסך הברזל.

עד כאן ציטוט שמראה שכל הצדדים מאוד סובלים כשרודנים אכזריים לא מדברים אלא יורים, פוגעים והורסים. במציאות, לצד התוקפן והעבריין יהייה קצת להמשיך לפגוע בשכנתו לאורך זמן.

בדרך כלל, כשהעם רעב ועצבני מצבו של השליט היחידי הופך להיות עגמומי. בשלב זה יש להניח שהצאר רק קצת מתוסכל ועצבני, אבל יתכן שהצורך להאכיל את נתיניו של הדוב הרוסי יגביר את הסיכוי להסדר דיפלומטי.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- אמא רוסיה היא פושעת מלחמה? קישור למאמר בשם- הסכמים עדיפים מנזקים ועימותים. קישור למאמר בשם- אלימות היא טעות חסרת התחשבות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

6 thoughts on “מלחמה היא טעות יקרה ועצובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן