עיקרה ודרכה של תורה

עיקרה ודרכה של תורה

שנאה, תוקפנות ואלימות אינן דרכה של היהדות. למעשה, אסור לנו לגרום לאחרים נזקים, ולכן נראה די ברור שהפוגרומיסטים הזדוניים והמזיקים שמתחזים לכשרים לא מבינים דבר בכתובים.

למרבה הפלא, מי שאומר ברבים שיש לכבד את החוקים ולהימנע מפגיעה ביצירים לא תמיד זוכה למחיאות כפיים. למעשה, במקום להודות על היושר, המוסר ואומץ הלב באות הכחשות, טרוניות ונזיפות.

ציטוט:

יאיר גולן על פורעים מחומש: “תתי אדם”; בנט ענה לו: “מזעזע. זה גובל בעלילת דם”
בראיון שעסק במאחז הבלתי חוקי ובפגיעה בכפר פלסטיני סמוך אחרי פיגוע הירי אמר סגן השר: “אנחנו, העם שסבל מפוגרומים בהיסטוריה, עושים פוגרום לאחרים?”. ראש הממשלה “ההתיישבות ביו”ש היא החלוציות של ימינו”. נתניהו: “אמירה מבישה. בנט חייב לפטר את יאיר גולן עוד היום”

עד כאן ציטוט.

כידוע ליודעות וליודעים, עיקרה של התורה זה אהבת הזולת, ואנו גם מצווים לא לעולל לאחרים מה שלנו לא נעים. מאוד מוזר שפוגרומאים חובשי כיפה לא מכירים את העקרונות הללו, שידועים מאז אלפי שנים.

בתהילים כתוב- בקש שלום ורדפהו, אבל למרבה הצער, הפורעים התוקפניים והאלימים בגבעות עוקרים מטעים, הורסים גידולים ומתעמרים בחקלאים.

חבל שהמתפרעים שמתחזים לכשרים לא מבינים הרבה בתורת היהודים. עצוב שבמשך שנים לא שמו לפוגרומיסטים גבולות יותר ברורים ונחושים, שכן הם גורמים לנזקים מסוכנים, דליקים ונפיצים.

זה קצת מצחיק ואולי עצוב לראות שנאשם בפלילים, שהוא עבריין סדרתי שגם חשוד בבגידה בביטחון התושבות והתושבים בעבור רווחים אישיים, טוען שלכאורה צריך להעניש את אלה שמבקרים עבריינים אלימים ותוקפניים.

אז מה, העבריין הסדרתי רוצה להראות לצופות ולצופים שהוא תומך בפשעים גזעניים, ותוקף אנשים שכן מכבדים את החוקים מהכתובים? ממש מרשים.

מי שטיפח, גידל וזיבל שנאה מזיקה בהתמדה, עד שעשב שוטה, אלים ומופרע רצח ראש הממשלה, סבור שצריך לקדם חוסר הבנה בעיקרה של תורה? לדעת הנאשם צריך להעניש את המשטרה על שהפריעה לפושעים לבצע את המזימה? לרמוס את הערכאה העליונה ולכלוא חצי מדינה?

נו, טוב. זכותו של העבריין הסדרתי להביע דיעה שגויה, מסוכנת ופסולה בצורה חופשיה, במיוחד שהוא עדיין אינו סגור במתקן כליאה.

זה לא תמיד קל או נעים להביט במראה ולחוש בושה קלה עד מתונה, אבל האמיצים מעזים לעשות זאת בגבורה. חשוב להתמודד עם המציאות גם כאשר היא קצת לא נעימה. למעשה, בלי הבנה שיש בעייה קצת קשה לפתור אותה בצורה נחושה ויעילה. במילים אחרות, הכחשה לא באמת מסייעת להבראה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- עומר יודע מה הוא אומר. קישור למאמר בשם- המתחזים ליהודים מכפישים ומזיקים. קישור למאמר בשם- עבריינים מאיימים על החוקים?  קישור למאמר בשם- זה לא יגמר עד שהעבריין יעצר.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

4 thoughts on “עיקרה ודרכה של תורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן