חרפה, רשע ופגיעה בתורה

חרפה, רשע ופגיעה בתורה

מי שהיה קצין בכיר בצבא לא תמיד מתמחה בספרות יפה, בהצגות על במה או בדיבורים שמנוסחים בקפידה למצלמה. למעשה, אחריות, דוגמה אישית, מקצועיות, אמינות, יושר, תעוזה, אומץ והגינות הן תכונות שיותר מתאימות למנהיגות.

בדרך כלל, מפקדים שעוברים אחרי עשרות שנים שאותן הם הקדישו להגנה על מדינת היהודים מפני אוייבים, זדים ומזיקים לזירת הפוליטיקה בהתחלה קצת מתבלבלים, שכן הכללים שם קצת לגמרי שונים.

רעות, אחוות לוחמים, יושר, אחדות מטרה ואחריות לאחרים אינן תכונות נדרשות אצל פוליטיקאיות ופוליטיקאים.

כנראה שמסיבה זו לובשי המדים ההגונים תמיד קצת נדהמים לגלות שבאזרחות יש כרישים, תנינים, נחשים ועקרבים, שנשיכתם רעה וארסית כמעט כמו זו של יריבים חמושים.

בני כבר סיים את הטירונות הפוליטית הקשה והוא עושה עבודה נפלאה לתועלת האומה, ביטחונה, הגנתה ושלומה. נראה שהאלוף גולן עדיין נאבק בגלגלי המערכת המשונה, שבה ניסוחים ומילים יותר חשובים ממעשים עברייניים ומזיקים או מפורעים מסוכנים.

ציטוט:

ח”כ גולן: אולי הביטוי לא היה מוצלח, אבל תושבי חומש הם חרפה לעם היהודי.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? הניסוח קצת תוקן כדי להשמע יותר תרבותי ונימוסי, אבל התוכן נשאר כשהיה- ביקורתי, אמיתי, נוקב, כן ומוסרי.

לוחמים קרביים לא נסוגים כאשר יש קשיים, שכן הם מאומנים להשיג יעדים על אף המכשולים. סך הכל, כשמוותרים לא מנצחים, ולכן הנחושים הם אלה שמצליחים, לא הנסוגים או המתייאשים.

הפוגרומאים התוקפניים, הגזעניים והאלימים בגבעות עושים לנו בושות גדולות, והם מלבים צרות דליקות, מסוכנות ונפיצות מתוך כוונות זדוניות ופסולות.

כל הכבוד לקצין האמיץ, שאולי אינו מומחה בתעלולים מילוליים כמו הפוליטיקאים המקצועיים, על שהוא אומר את הדברים הנכונים והכואבים ברבים. ליבוביץ’ ניסה לומר לנו את זאת כבר לפני הרבה שנים וגם אז עלו פיקפוקים. למרבה הצער, לפעמים נביאים צודקים.

מי שמתעלם מסיכונים וסתם משמיץ את המתריעים יעמוד בפני אתגרים הרבה יותר קשים. מסיבה זו, יש לטפל בעשבים השוטים בנחישות, כאילו כל אחד מהקוצים הקיצוניים הללו מסוגל לקחת את החוק לידיים וחלילה לבצע חטאים נוראים שסותרים את הוראותיו המפורשות של השוכן במרומים.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- מחדדים ומדייקים בהגדרת החוטאים. קישור למאמר בשם- לעבריינים יש רגשות עדינים. קישור למאמר בשם- עיקרה ודרכה של תורה. קישור למאמר בשם- עומר יודע מה הוא אומר. קישור למאמר בשם- המתחזים ליהודים מכפישים ומזיקים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

3 thoughts on “חרפה, רשע ופגיעה בתורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן