ציוויים קדושים וחטאים שגרתיים

ציוויים קדושים וחטאים שגרתיים

אחרי שנים רבות של הדתה ומסע מאורגן להחליש את הדמוקרטיה בעזרת הטפה לאמונה בתורה העתיקה יש במדינה הרבה שמאמינים בקיומה של השכינה, בקדושתה של הרבנות הראשית וביושרם ותבונתם של מנהיגי הקהילה שמתחזת לכשרה, אלה העבריינים עם הסיבוכים הפליליים בערכאה.

לאחרונה, נראה שהמאמינים בקדושים מזוקנים, בנישוק חפצים דוממים עם כתובים מגולגלים ובסחיטת תקציבים בעבור אלה שלא מגדלים ביכורים או תורמים, עושים מאמצים להעלות פוסטים בעיתונים דמוקרטים וציוניים.

מה אפשר לומר? אולי צריך להעריך את המשתדלים לגייס עוד כבשים אבודות ששואפות לרועים. באותה מידה, חשוב לכבד את כל היצירים שהשוכן במרומים יצר, אפילו את החילונים שלא רק מתעמקים בספרים מאוד ישנים בלי להבין הרבה במדעים, בטכנולוגיה., בספרות יפה, בפוליטיקה או בעבודה קשה שמטרתה גידול חיטים ופרנסה.

לאחרונה נערכה שיחה קצרה ברשת החברתית הנעימה עם שליח שכנראה משתדל לקדם אמונה בעזרת איזה קדוש מזוקן עם תמונה וציטוטים יפים, נכונים ונבונים מהתורה.

לאחר שנאמר לי שאני מוקיון, עניתי ברצון:

הרב מדבר על אהבת האדם? יופי. אני פסיכולוג קליני שהתחיל כעובד סוציאלי עירוני. גם אני מאמין בתיקון עולם.

אפשר לתקן בעייה בישיבה?

גם הרבי היה קצין קרבי בצבא, טייל על טנק בבירה זרה וסיכן את חייו למען המדינה?

אפשר להוסיף ולתהות היכן היה הרב חסדו כאשר שתי סבתותי, שני סביי, דודי וכל קרובי משפחתי נרצחו באופן תעשייתי? למה נולדתי לשני יתומים אם האל החביב לכאורה מלא רחמים? מדוע לקח את אחותי לאחר מחלה קשה וארוכה כשהיא בקושי בת עשרים? זה יפה לעשות כאלה דברים להורי הממוספרים והמצולקים?

למרבה המזל, הבריאה כנראה לא ממש מתעניינת בתוצאות המעציבות של מעשיה, ובני האדם עכשיו מנהלים את העיניינים. האל לכאורה השאיר הוראות בכתובים לפני שהפסיק להופיע ברבים, אבל מרוב עשר המיצוות הפשוטות אפילו הדתיים מתעלמים.

החרדים לא העלו את קיצבת הקשישים כך שברור שהם לא מכבדים הורים מבוגרים כמצווה בכתובים.

אנחנו רוצחים, שהרי חובש כיפה הרג ראש ממשלה בשלושה כדורים.

הנאשם בפלילים נאף ובגד בשלושת הנשים. על הבגידה האחרונה הוא אפילו התוודא בטלוויזיה.

החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה גנב מזומנים. למעשה, נראה שבגלל זה יש כנגדו אישומים פליליים והליכים משפטיים.

הכזבן הנכלולי מוכר כאדם לא אמין כבר שנים ואפילו אובמה וסרקוזי התלוננו על הדברים כשהמאזינים לא שומעים.

קבלת שש עשרה מיליון שקלים בזמן שבמישרד הביטחון לא יודעים מעסקאות מפוקפקות של הגרמנים עם המצרים לכאורה מעיד על חמדנותם של המרווחים.

נו? כאמור, מרוב המיצוות הכי מרכזיות בתורה החוטאים מתעלמים, ולכן לא ממש ברור אם הם חושבים שיש אל במרומים ששופט עבריינים אחרי שהם כבר לא נושמים, חושבים או יודעים.

הציוויים הראשונים בלוחות שמשה לכאורה הביא מההרים עוסקים באמונה באל, אבל לא בטוח שהחוטאים הסדרתיים באמת מאמינים שהוא מסתכל.

קישור לערך עשרת הדברות בויקיפדיה. קישור למאמר בשם- הרמב”ם היה כנראה אדם חכם. קישור למאמר בשם- טוב שכבר לא סוקלים סוטים. קישור למאמר בשם- לפושעים יש אלוהים? קישור למאמר בשם- המצווה החמישית וגישה אנושית. קישור למאמר בשם- הכל ברצון השכינה, והכל לטובה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “ציוויים קדושים וחטאים שגרתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן