ציונות אינה מילה גסה

ציונות אינה מילה גסה

כזכור לזוכרות ולזוכרים משיעורי היסטוריה משעממים חזון המייסדות והמייסדים היה להקים בית דמוקרטי ועצמאי ליהודים, ולחתור לשלום עם השכנים. החלוצות והחלוצים לחמו בביצות ויבשו יתושים, שלא לדבר על קשיים קיומיים אחרים שגבו דמים רבים.

בעזרת השם והרבה מאמצים לאומיים, הקרבה וייסורים, כבר יש לנו מדינה מזה כמה שנים, אבל בגלל כמה עבריינים לאומניים וסרבניים עוד לא הגשמנו את החזון, שכן עדיין אין לנו שלום עם כל השכנים.

הממשלה הרעננה מנוהלת במשותף על ידי קבוצה, וחלק זעיר מהחבורה מתאמץ לתחזק את שאר חברי וחברות ההנהלה, שזו כנראה לא ממש משימה קלה.

עיקר הבעייה הוא שחלק מהחברים והחברות משוכנעים ומשוכנעות שחייבים לעשות פשרות ולהגיע להסכמות רגועות, בעוד שאחרים ואחרות דווקא מעדיפים לבגוד בחזון המייסדים ולספח מיליוני מוסלמים, אולי כדי לוודא את המשך הסיכסוכים המדממים.

אל מול המיקרופונים ראש הממשלה כנראה מדבר בממלכתיות אחראית ללאומנים, לקיצונים ולסרבנים. הוא מבטיח שלא יעקרו ישובים, מצהיר בתוקף שלא יהיו דיבורים או הסכמים עם השכנים, אבל בשקט גם אומר שלא יהיו סיפוחים.

במבחן התוצאה, הוא אישר לשר הביטחון להיפגש עם ראש הרשות הפלסטינית, בעצמו קיים מגעים מועילים ואפילו הסכים שהנשיא ידבר עם הירדנים על שיפור ביחסים. מה אפשר לומר? ממש מדהים. מי היה מאמין שתוך שבועות ספורים לאומן סרבני יהפוך לציוני ביישני?

ציטוט:

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים בשבוע שעבר פגישה עם מלך ירדן, עבדאללה השני, בארמונו של המלך בעמאן. כך חשף הנשיא בריאיון שישודר במלואו מחר (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11, לרגל ראש שנה. “הייתה לנו שיחה נהדרת, הוא מנהיג חשוב מבחינתנו. אם וכאשר יתאפשר אני אפגש עם הרבה מנהיגים באזור, הכול בתיאום עם הממשלה”, אמר הרצוג בריאיון.

עד כאן ציטוט היסטורי, שהרי לנגד עינינו הנדהמות וללא קשר להצהרות שיוצרות כותרות נראה שיש התקדמות לקראת הגשמת חזון הציונות, וזה ממש מעורר השתאות, שלא לומר התפעלות או קצת אופטימיות.

הנה עוד ציטוט, אחרון ודי:

יתכן שכדי להצליח במקצוע ולזכות באהדת ההמונים פוליטיקאים נחושים וקשוחים לפעמים גם נאלצים להיות גמישים, אז הם מפריחים נאומים סרבניים ותקיפים למיקרופונים, ובשקט עושים דברים קצת לגמרי אחרים.

כאמור, לא קלים הם חיי הפוליטיקאים, ויתכן שלפעמים הם גם מתעוררים בלילות מטעמים לאומיים דחופים ולא רק כדי להתייחס לעניינים אישיים. ללא קשר למה שמדינאים מסויימים אומרים או מצהירים, טוב מאוד שישראל שוב מדברת עם השכנים, שכן זה מייד ישפר את מצב הביטחון והחיים לכל הצדדים המעורבים.

עד כאן ציטוט שכנראה נותן קצת תקווה לציונות.

קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בשם- מאשרים ומתלוננים.קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר ב- ערוץ 20. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בסרוגים. קישור למאמר בשם- שוחרי מדון מסרבים לחזון?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

2 thoughts on “ציונות אינה מילה גסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן