צפירת הרגעה והמתנה דרוכה

צפירת הרגעה והמתנה דרוכה

לעת עתה, נראה שלא תחולל שואה זריזה בארץ רחוקה שאינה ממש אהודה. למעשה, גורלה של המטרה כרגע תלוי בה, שכן במידה והיא תסכים לא לפתח אמצעים שיגרמו לעולם סכנה יש סיכוי לא רע שהיא תיוותר אומה ולא היסטוריה.

ציטוט:

בכיר אמריקני: שר ההגנה וגנץ ידונו בתרגול תקיפה באיראן.

לדברי הגורם האמריקני, גנץ ועמיתו ידונו בתרגילים צבאיים אפשריים כהכנה לתקיפת מתקני הגרעין של איראן. הגורם הוסיף כי מדובר ב”מוצא אחרון”, אם המגעים הדיפלומטיים עם טהרן ייכשלו.

ציטוט:

עריכת תרגילי תקיפה פומביים בעוד מספר חודשים זה נחמד בעבור כותרות העיתונים, וגם אולי קצת מרגיע את המודאגות והחוששים, שכן מסתבר שהנאשם בפלילים לא הכין וריענן אמצעים שיעלימו איומים פרסיים רחוקים.

מצד שני, אם חיל האוויר מודיע בציבורי שהתירגולים יהיו באביב, זה אומר שלכאורה יש עוד קצת זמן לפני שנגיב, אבל רק אם לא יהייה הסכם טוב ויעיל שימנע ריב.

מצד שלישי, וזה לא ממש נעים לומר בציבורי שכן המידע סודי, חשאי וכלל לא מבוסס על פירסום מקומי רשמי, לישראל יש יכולת ללחום בו זמנית בערך בכל העולם ורעייתו, ולגרום למי שמסכן אותה לנזק משמעותי, רציני ודי סופני.

בעברית קלה, לעכשיו נתאמן ונשחק בדיונים במטוסים, אבל בכל רגע יכולים לעוף מכאן לטהראן דברים אחרים. בעיקרון, אין ליהודים שום עניין לגרום שואה לאחרים שכן להם עצמם זה לא היה ממש נעים, במיוחד אולי מכיוון שזה נמשך שנים.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, בימים הקרובים אין צורך שמנהיגי טהראן יחושו חרדה קיומית עזה, אבל ללא הבנת גודל הסכנה, רצינות הקבוצה היריבה ותזוזה גמישה לקראת פשרה תוך תקופה קצרה ניתן יהייה בעיקר לקוות לרחמיו של אללה.

קישור למאמר בידעות. קישור למאמר בשם- –אולי דיפלומטיה תמנע שואה.- קישור למאמר ב- N12קישור למאמר בכאן. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הנשיא רציני. קישור למאמר בשם- מי אשם? קישור בשם- מי מפקפק שהשעון מתקתק? קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן