רק בתימן יעלה עשן?

רק בתימן יעלה עשן?

עיקר הבעייה עם פושעים סידרתיים היא שהם לא מצליחים להשתלט על דחפים מזיקים, תוקפניים, חמדניים ופסולים כמו גיבורים אמיתיים. מסיבה זו, גם אם הם מתאמצים להראות תמימים וצדיקים, היצרים הרעים גורמים להם להגיח מהחורים ולחשוף לאור הזרקורים את מעלליהם האלימים.

יתכן שחוסר היכולת של עבריינים אלימים וכוחניים לשלוט ביצרים בהתחלה קצת מזיקה לקורבנות מעלליהם הפסולים, אבל לאחר שהמותקפים מבינים שיש כנגדם סיכונים הם מתאוששים, מתגבשים ופועלים. סך הכל, לפי הכתובים הקדושים, שרובם ממליצים לא לפגוע באחרים, בהחלט מותר לנטרל איומים מסוכנים ללא היסוסים למען קדושת החיים.

זה קצת לא נעים לומר, אבל אולי צריך לשמוח שלרשעים מלאי שנאה יש קשיים בשליטה על יצרים אלימים שאינם ממש מאופקים, מנומסים ותרבותיים. סך הכל, בזכות זה כולם בעולם רואים את הבעייה כשהיא חשופה וגלוייה, ומבינים שאין מה לעשות אלא לפעול לפי מה שמומלץ מימרומים.

ציטוט:

החות’ים הוכיחו: איראן היא בעיה עולמית, לא רק של ישראל.

למול איראן, כלומר מול חיזבאללה והחות’ים, נראה שטהראן עומדת לאבד את חמאס כחלק מציר ההתנגדות. על מנת למנוע זאת, היא מפעילה את חיזבאללה בצפון ואת החות’ים בדרום. ככל שהשמדת חמאס תהיה נוכחת יותר, מאמציה יתגברו. המשמעות של אובדן חמאס עלולה להיות מבחינתם ראשיתה של מערכה ישראלית להשמדת כלל שלוחי איראן, כשהראשון בתור יהיה חיזבאללה. הפעלתנות האיראנית משכנעת את העולם במה שנכשלנו שנים רבות: איראן היא בעיה עולמית, לא בעיה של ישראל. סגירת מצרי באב אל מנדב היא צעד אחד רחוק מדי וטעות אסטרטגית חמורה של איראן.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, מרוב שנאה ורצון להרע חברי ציר הרשע לא רק מזיקים, מאיימים ותוקפים את ישראל בכוונה מלאת חימה אלא גם פוגעים בקהילה העולמית כולה.

אומנם, התוקפנות האלימה בנתיבי סחר יוצרת בעייה קלה בכלכלה או קצת חרדה לפרהסיה הדאוגה. מצד שני, בזכות פישעי החות’ים הנילהבים כנראה שיבוא עונש לכל המעורבים. סך הכל, הכוחות מערביים מצויידים קצת טוב יותר מאשר המורדים התיימנים או המממנים והמנהלים האיראנים, ובעצם אין הרבה ברירה אלא לנטרל סיכונים מזיקים.

העולם החופשי חייב להראות לקמים עליו שיש לו מוכנות נחושה להישאר עצמאי. אסור לוותר למי שהוא אלים, רצחני או תוקפני, אפילו אם הדבר מצריך שימוש בכוח משמעותי או לא מידתי.

יתכן שעשן לא רק יעלה בתיימן, אבל אולי האפשרות הזו לא מטרידה את שליטי איראן המולכים בטהרן בעזרת טורבאן וזקן.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- מטפטפים בטילי המלחמה. קישור למאמר בשם- אפשר להתגבר על משבר. קישור למאמר בשם- אזהרה מנומסת עם הצדקה. קישור למאמר בשם- התגרות עלולה להביא לעימות. קישור למאמר בשם- הפחדים הקיומיים לגמרי מוצדקים. קישור  קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן