שוברים את הכלים ולא משחקים

שוברים את הכלים ולא משחקים

אין באמת צורך להחיל את החוק הישראלי בשטחים. הפרקליטים הצבאיים ישמחו לפסוק את דינם של פוגרומאים, טרוריסטים גזענים, עבריינים אלימים ופורעים רשעים שאינם גיבורים, שכן קשה להם לשלוט ביצרים רעים.

אומנם, קצת חבל שהרבה מתנחלים שומרי חוק יאלצו לציית לחוק הירדני או הצבאי, אבל זו ההחלטה שקיבל הנאשם הפלילי, כנראה לצורך אנוכי.

ציטוט:

החשש מ”כאוס” בלי חוק ישראלי ביו”ש – וההערכה בקואליציה: “התקנות יוארכו”
המשנה ליועמ”ש פרסמה את השלכות אי-הארכת התקנות שמחילות את החוק הפלילי על יו”ש.

במקביל למה שמתרחש בכנסת, פרסמה היום (רביעי) המשנה ליועצת המשפטית לממשלה חוות דעת על אי-אישור התקנות, והזהירה כי ניהול החיים הישראליים ביו”ש יהפוך ל”קשה עד בלתי-אפשרי”.

בחוות הדעת שפרסמה סומפולינסקי נכתב עוד כי פקיעת התקנות ואי-חידושן עלולה להביא לקושי משמעותי ביותר להעמיד לדין ישראלים שביצעו עבירות פליליות בדין הישראלי בבתי משפט בישראל. “אמנם קיימת מערכת פלילית באזור הנשענת על הדין הירדני ועל תחיקת הביטחון (החקיקה הצבאית – ט”צ), אך קיימים פערים בין מערכות הדינים במספר רב של היבטים. אי-הסדרה של העבירות הפליליות הישראליות ביו”ש עלולה לחשוף לסיכונים מגוונים את חיי אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון, ביטחונם, חירותם, פרטיותם, רכושם ושאר זכויותיהם”.

גם אם אזרח ישראלי יוכל להישפט לפי החוק הצבאי, לפי חוות הדעת, המערכת שתהיה מוסמכת לדון בעניינו היא מערכת השיפוט הצבאית בלבד. “עבריין שהורשע בביצוע עבירה על תחיקת הביטחון ייאלץ לכאורה לרצות את עונשו בבתי כלא באזור בלבד.

המשטרה תאבד מסמכויותיה, ובראשה האפשרות לעצור אזרח ישראלי שביצע עבירה בתוך תחומי הקו הירוק – ונמלט ליהודה ושומרון. “מצב זה עלול להפוך את היישובים ביהודה ושומרון דה-פקטו לעיר מקלט לעבריינים ישראלים, על כל המשתמע מכך”, הבהירה המשנה ליועמ”ש.

עוד זכויות שעלולות להישלל מתושבים המתגוררים ביהודה ושומרון הן הזכות לאמץ, לקבל רישיון פסיכולוג או עורך דין, לעסוק בדיני ירושה וזכויות נוספות. דבר נוסף שעלול להיפגע הוא תביעות אזרחיות של ישראלים נגד פלסטינים, ועם פקיעת התקנות – לא ניתן יהיה לנהל אותן. גם ישראלים שנפגעו מפלסטינים בתאונות דרכים לא יוכלו לתבוע, וגם החוזים המסחריים בין ישראלים לפלסטינים לא יוכלו להיאכף.

עיד כאן ציטוט.

בעברית קלה, אין שום בעייה אם הכנופיה עם האישומים הפלילים תפקיר את כל הישראלים בשטחים. המון ישראליות וישראלים שחיות וחיים שם מאוד יסבלו, והאומה תדע בדיוק מי אחראי לקשיים המזיקים.

בתי דין צבאיים כנראה יאלצו לטפל במורדים, בטרוריסטים מכל הסוגים ובגורמים מסוכנים בכל האמצעים, ואולי זה ישמח את הלאומנים שמתחזים ליהודים בעודם שונאים אחרים.

אומנם, יתכן שלא יהייה אפשר לקיים בחירות דמוקרטיות וחוקיות לאזרחים ואזרחיות שלא חיים וחיות במדינת היהודים, וגם לא יהיו שם שוטרים אלא רק חיילים חמושים, אבל אולי היעדר חוקים ישראליים מאוד ישפר את מצבם של האזרחים והאזרחיות שכן גרות גרים במדינה היהודית באופן חוקי וכן מבינים בחזון הציונים

בקיצור, אי החלת החוק הישראלי בשטחים יאפשר שינוי חיובי במצב הפוליטי, וקצת יפגע במחנה הלאומני והגזעני, זה שמורד בחזון הציוני. המדינה הדמוקרטית תוכל להטיל סגר על השטחים לפני הבחירות, וכך לא יבואו משם מצביעים ומצביעות.

אולי עוד דוגמית תסביר לאופוזיציה שהיא עושה טעות רצינית שפוגעת באומה העברית למטרה פוליטית נכלולית?

על פי החוק, בזמן מלחמה ובשטח בו מתנהלת מערכה לבעלי דרגות קצונה יש רשות לשפוט וגם להעניש מעשים של בגידה או מרידה בצורה חמורה, כזו שאין מימנה תקומה.

חלילה, יבואו רעולי פנים לבצע פוגרומים אלימים לא תהייה ברירה לחיילים אלא לעצור את הטרוריסטים המסוכנים ולהביא אותם לדין שדה חפוז שאומנם עשוי להסתיים בזריזות אבל יותיר בני משפה אבלים.

האם הנאשם בפלילים באמת רוצה שהצבא ישתמש בנהלים חוקיים ולא אזרחיים כדי לשמור על הסדר בשטחים הכבושים, ושיערכו משפטי שדה קצרים ועגומים לנערים שמבעירים שנאה ותוקפים שכנים בלילות אפלים? משפטים צבאיים נחרצים ישמחו את הלאומנים, הקיצונים, המוסתים, הגזענים והסרבנים שלא מבינים בכתובים ואת הקרובים השכולים?.

נו, טוב. מה לעשות. כנופיית העבריינים המודחים הכריזו על מרד בשבועת האמונים, והתוצאות של הדברים בעיקר יפגעו באלה שלא חיות וחיים בגבולות מדינת היהודים. מה כבר המאמינות והמאמינים לא עושות ועושים למען עבריין סידרתי שנאשם בשלל תיקים פליליים וחשוד בבגידה במדינת היהודים? אין כאבי בטן גם אם יש הרבה שסובלות וסובלים. העיקר שהפוליטיקאים יהיו שמחים.

ללא קשר לקשיים יזומים וניסיונות לתקוע לדמוקרטיה מקלות בגלגלים, ההליכים המישפטיים ימשכו, הנאשם יורשע וישלח לשבת מאחורי סורגים. כל היתר זה רעשים, כזבים וניסיונות נואשים ליצור עיכובים מעצבנים, אז חשוב להיות סבלניים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- מרד אופוזיציוני יסייע למשפט הצבאי. קישור למאמר בשם- שבועת נאמנות ומרידה במלכות. קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה מורדת בדמוקרטיה? קישור למאמר בשם- התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “שוברים את הכלים ולא משחקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן