שחקנים נכלוליים ומנהלים אחראיים

שחקנים נכלוליים ומנהלים אחראיים

כשאומרים במאמר דבר והיפוכו, ניתן אחר כך לצטט את חלקו, ולהכריז בתרועת ניצחון שהחזון הגשים את עצמו.

פעם איזה נביא חובב הלך לקלל ויצא מברך, ויתכן שדבר דומה קרה למי שכנראה התכוון לספר שהנאשם בפלילים הוא נוכל מרשים, ובלי כוונה גם מנה את ההשגים הרבים של הבחור המשעמם, זה שהחליף באופן דמוקרטי את המצפה להרשעה וישיבה בין סורגים. למרבה הפליאה, זה קרה על אף יכולתו המופלאה של מוכר הרהיטים הרהוט שהסתבך בפלילים לשחק במילים, בידיים, בטונים, בגילגולי העינים ובהבעות הפנים.

ציטוט:

בעוד שבנימין נתניהו, קודמו בתפקיד, הפך למכונת מלחמה של מילים ושפת גוף, ברודווי מקומי של מתח, דרמה, קומדיה ואימה השזורים כולם במילים, תנועות ומימיקה מהוקצעת שדחקו במקרים רבים את הדיון הנדרש במעשיו ובפעולותיו, הרי שנפתלי בנט, לעומתו, נראה כמי שלובש מסכה מלאכותית ומאמץ מימיקת פנים מאולצת ומתאמצת.

עוד מוקדם להכריע, אבל בנט מסתמן כמנהיג-מנהל לא רע. לצד זגזוגים ומבוכות מיותרות, החלטותיו מצליחות לסכל בינתיים את סיכוני המגפה מבעוד מועד, מערכת הביטחון נראית כמו שחמצן טרי זורם בעורקי מפקדיה והם שוב ששים אלי קרב להגנת קיומנו, המשק חזר לפעול תחת תקציב חדש ורענן וגם משברים דיפלומטיים שטופלו בעבר בתופים וחצוצרות, נסגרים כעת לצלילי מוזיקת ספא של חליל צד הודי.

עד כאן ציטוט.

אומנם, כותרת המאמר מרמזת על רצון לומר שהנאשם בפלילים הוא לכאורה שחקן יותר מלהיב, מרהיב ומוכשר, אבל במשמרת שלו המצב כאן הפך מסתם מדאיג לרע ומר.

למעשה, זה מצויין שלשם שינוי במקום נאומים חלולים ונוצצים שמשתנים לפי כיוון העננים יש עכשיו השגים ממשיים, הצבא עוסק באימונים נמרצים, המשטרה מתאמצת ללחום בפושעים ולכל המשרדים הממשלתיים שוב יש תקציבים.

חוץ מזה, גם אין עלינו סגרים, אין טילים או יירוטים ורעמים בוהקים במרומים, אין כל הזמן ידיעות מביכות אודות עבריינים, עוד חשדות לפלילים או הודעות מצערות לגבי רמיסת יותר מידי מאמינים בשל חוסר האחריות המזעזע של המארגנים.

אולי לראש הממשלה הרעננה אין יכולת משחק מרשימה, אבל למרבה המזל לא עומדים כנגד הבחור האחראי והרציני שלושה כיתבי אשמה, והוא לא מסובך עד צוואר בערכאה בגלל הפרת אמונים, שוחד או מרמה. חוץ מזה, מי אמר שצריך להיות שחקן מלידה כדי לנהל מדינה או חברה בהצלחה?

קישור למאמר ב- N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן