שנאה והסתה מגבשות דמוקרטיה

שנאה והסתה מגבשות דמוקרטיה

בדמוקרטיה על פי חוק לכולן וכולם יש חופש לחשוב, להאמין, להעדיף, לאהוב, לבחור, להתארגן, למחות, לדרוש, לצעוק או לזעוק, אבל בתורה וגם לפי החוק במדינה אסור להסית לפגיעה. למעשה, מותר להרגיש כל מה שרוצים ורוצות, אבל הלבנת פנים, אלימות נגד השכנים או כריתת מטעים הן פעולות עברייניות, פסולות, מזיקות ורעות שדורשות גבולות נחרצים.

למרבה הצער, פוליטיקאים נכלוליים ואנוכיים בכל הצדדים מלבים חרדה, זעם ושנאה במטרה לאחד מסביבם חבורה משולהבת, אלימה, מזיקה ופרועה. זה יחסית קל להצית איבה, לעודד דאגה קיומית מפחידה ולהסית לחוסר שליטה, שכן ממש כמו בגן, הילדים שקצת בגרו עדיין מגיבים מיידית למהומה אלימה, לרעש רם או לדם.

כידוע לכולן וכולם, רק הגיבורים מצליחים להשתלט על יצרם, שלפי יודעי דבר הוא לכאורה שם מלידתם, ולכן מעטים הם אלה שקוראים למתינות, אחדות, סובלנות, אחריות, נדיבות, רחמנות והתחשבות.

הפוליטיקאים הנכלוליים כנראה יודעים על התופעה המצערת הזאת בטבע האדם ולכן רובן ורובם מנסים להשכיח מאיתנו את עיקרה של תורת העם ומה כתוב במגילה שהקימה לנו בית כאן, ויש להם ולהן העדפה להסית לשנאה וללוחמה מתמידה במקום לבקש פשרה ולרדפה עד להצלחה.

צאצאי היהודים שלא גורשו על ידי הרומאים ונותרו באדמת אבותיהם הקדמונים היום נחשבים לבני מיעוטים, אפילו שהם בעצם יהודים שאוסלמו בכפייה לפני איזה אלף שנים. במקום להבין שאנשים אחים אנו פוליטיקאים ומנהיגי דת נכלוליים קוראים ללוחמה, פיגועים ושנאה, אפילו שזה לגמרי סותר את המצווה בכתובים אצל כל העמים.

מאוד נחמד להבין שבישראל יש גם אנשי ציבור נבונים שלא מעוניינים בשנאה וסכסוכים מתמידים אלא בהתחשבות הדדית ופשרה, כמו שעושים אנשים שמבינים בכתובים. למרבה הבושה, המנהיגים האמיצים הללו אינם ציונים, רק ישראלים, דמוקרטיים, שוויוניים ושוחרי הסדרים.

ציטוט:

מנסור עבאס: “לצרף מפלגות חרדיות, מוכן לתת להן מתקציבנו”

עד כאן ציטוט שמראה על מתינות, הגינות, אחריות, נדיבות ושוויוניות.

צחוק הגורל? בדיחה או נס מופלא?. פעם בן גוריון הזמין את כל התושבים במדינה שרק קמה, ללא הבדל דת, מין, גזע או מוצא, לקחת חלק בביניינה. היום, המיעוט הכי מקופח, מוזנח ומושמץ מציע למפלגות הדתיות תקציבים ומקום ליד שולחן הממשלה.

מה אפשר לומר על התופעה המשונה? כנראה שיש בארץ קבוצה גדולה שכן מבינה בעיקרה של תורה ודמוקרטיה, אפילו שיהדות אינה דתה מלידה.

ציטוט:

כתבה של ניסים מוסק בערוץ 1. לפי מחקרים- גנטיים, אנרתופולוגי, היסטורי-דמוגרפי וגיאורפי-היסטורי, 80%-90% מהפלשתינאים ממערב לירדן הם ממוצא של עם ישראל

עד כאן ציטוט שמדווח על עובדה מחקרית שפורסמה, משמע זו המציאות, אבל יתכן שהדיווח המרתק בעיקר זכה להתעלמות.

בעזרת השכינה שהכל ברצונה, החרדים לא יסרבו להצעה השוויונית והנדיבה בגלל אטימות, גזענות או שנאה, שהיא בעצם ההפך הגמור מעיקרה של תורה. במידה וההצעה הדמוקרטית והנדיבה תידחה, המדינה כולה תראה מי מאמין בדמוקרטיה, שוויון, התחשבות והסדרה, ומי קיצוני, סרבני, מרדני ומסכן אותה.

חלילה, תשוב להנהלה כנופייה עבריינית, לוחמנית, גזענית, כוחנית, מרדנית וסרבנית שהסתבכה משפטית. הגישה שאינה ציונית, דמוקרטית ושוויונית תצית להבה איזורית די עגמומית, ויתכן שצאצאי השורדות והשורדים יקוננו הרבה שנים על עוד חורבן שגרמו קיצונים ושנאת אחים.

עצוב שאנשים אחים חושבים בטעות שהם בני דודים או אוייבים. מצער להבין שפוליטיקאים מטפחים שנאה ומנציחים סיכסוכים לצרכים אנוכיים ופוליטיים.

רוב האנשים רוצים להתפרנס, לגדל ילדים ולמצוא שעשועים או תחביבים. מצד שני, קל ללבות חרדה, פחד ושנאה, ופוליטיקאים נכלוליים עושים מזה קריירה.

חשוב שכולנו נלחם יחד בשנאה והתנהגות אלימה, שנרדוף שלום, שנכבד אחרים ושלא נפר את ההוראות הקדושות מהכתובים.

ההיסטוריה עשוייה להראות שבמשך שנים רבות טרגדיה יוונית, מיותרת והרסנית התרחשה באווירה ים תיכונית.אולי הגיע הזמן להגשים את חזון הנביאים והתנועה הציונית ולבקש הסדרה איזורית?

השכנים שאוסלמו בכוח לפני אלף שנים הם אחינו שלא גורשו מארץ הנביאים. שמונים או תשעים אחוזים מהמוסלמיות והמוסלמים שגרים בארץ נושאות ונושאים גנים יהודים. הם רואים עצמם כערבים ולא כולם יודעים שגנטית או אחים. בנו הם רואים רומאים, יוונים, טורקים, בריטים ואחרים שפלשו להם לשטחים.

לעומת המקומיים שסבלו המון כיבושים ושינויים, אנו סבורים שההשכנים הם אינדיאנים או גרמנים שפעם הוסתו לשנאה במקום לדבוק במשנתו של היהודי שפעם נצלב בידי הרומאים.

למה שניתן לדת, למטיפים מזוקנים שמנפנפים בספרים שבתוכנם הם לא מבינים או לפוליטיקאים נכלוליים ואנוכיים לשבש את המיצוות ממרומים? אנחנו צריכים להמנע מפגיעה, לעשות טוב ולהגיע לפשרה. למעשה, זו התורה וגם מה שמופיעה במגילה.

ללא קשר למסיתים, לזועקים, למפיצי הפחד והשנאה, אף אמונה לא מבקשת מהמאמינים לרצוח, לשנוא או לפגוע בכוונה רעה.

מי יודע? אולי הדמוקרטיה תפתור את הבעייה, שכן חשוב לעשות מה שטוב לרוב הקהילה וגם להתחשב בקבוצה שהיא יותר קטנה.

קישור למאמר בידיעות. קישור לכתבה- מקורם של הפלסטינאים מעם ישראל. קישור למאמר בשם: בגידה בחזון המדינה. קישור למאמר בשם- שנאה היא עיקרה של הסתה? קישור למאמר בשם- עיקרה של תורה, חזון המדינה והסתה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן