אולי עסקה עדיפה על מלחמה

אולי עסקה עדיפה על מלחמה

הידברות עם האוייב, אפילו אם היא מחייבת התאפקות, מתינות, בגרות וסבלנות, עדיפה לאין שיעור על עימות כואב, יקר ועצוב שכולל אלימות, הרסנות ורצחנות.

ציטוט:

מחשש למלחמה אזורית, ביידן דחה הצעה לפעולה גדולה יותר נגד שלוחותיה של איראן.

על אף שהמצב בשטח נראה רגוע, במיוחד לאחר כניסתה לתוקף של ההפוגה בלחימה בעזה, סוכנויות המודיעין ממשיכות לעקוב אחר איראן ושלוחותיה, בהן חיזבאללה. מומחה: “אם ארה”ב לא תהיה זהירה, עזה תהיה רק ההתחלה של משהו גדול, בהרבה יותר”

עד כאן ציטוט.

כשיש בעייה שגורמת סכנה יש בעיקרון שתי דרכים להתמודד איתה. הידברות סובלנית עשוייה לברר את פשר המהומה ואולי למצוא פשרה. למרבה הצער, אם אין מוכנות או אפשרות למהלך שכזה וקיימת סכנה ברורה אין ברירה אלא לנטרל אותה.

הנשיא של האמריקאים אינו אדם תמים או חסר ניסיון בינלאומי רב שנים. ממרום מעמדו הוא היטב יודע איך מתנהלים סיכסוכים עולמיים, מה המחירים ואיך הדברים בדרך כלל ניגמרים.

החברים שלנו מבקשים שנחסל סיכונים ואיומים מקומיים אבל שנזהר לא לבצע פשעים ולפגוע באזרחים, או שנמנע מהם מזון, תרופות ומיים, אלא שנהייה אנושיים. בנוסף, הם רוצים לוודא שיש להנהלה תוכנית סדורה ליום שלאחר הלחימה כדי שיבוא פתרון לבעייה במקום, חלילה, החמרה והרעה.

בקיצור, צריך שנלחם ברשעים רצחניים ללא רחמים ובאותו זמן ננסה לעשות שלום עם מתונים.

בתורה שלנו כתוב- סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו. נשיא ארצות הברית כנראה רוצה שנגשים את החזון הציוני, ויש לכבדהו.

מלחמה עושים רק אם אין אפשרות יותר טובה. לכרגע, נראה שאפשר להמשיך בגישה מתונה שכבר הוכיחה עצמה כיעילה בהשבת הנשים והילדים הבייתה.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- הרבה דם נשפך לחינם. קישור למאמר בשם- הפושע והלקוייה מזיקים למדינה. קישור למאמר בשם- האומה כבר מספיק סבלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן