או”ם שמום שלא עשה כלום

או”ם שמום שלא עשה כלום

אירגון האומות המאוחדות לא ביצע את החלטותיו החוקיות ובכך גרם לנו לבעיות קשות, לאיומים וסכנות. הטרוריסטים החמושים והתוקפניים בגבולנו הצפוני היו אמורים להיות מורחקים מעבר לנהר הליטאני.

כוח צבאי שנשלח על ידי האו”ם נכשל לחלוטין בביצוע המשימה, ויישובים אזרחים בצד הישראלי נתונים לסכנת ירי. עשרות אלפי תושבות ותושבים נאלצו לאחרונה להתפנות מהבתים בגלל האיומים הקטלניים. מאות אלפי לוחמות ולוחמים גוייסו לעלות על מדים כדי להתכונן להגנה נחושה על מדינת היהודים, והדברים גורמים לנו לנזקים כלכליים כבדים ולא רק לאובדן חיים.

ציטוט:

צה”ל אמנם ריסק את תשתיות חיזבאללה לאורך הגבול, אבל ראשי רשויות הציגו לרמטכ”ל תיעוד מהימים האחרונים – שבו נראים אנשי ארגון הטרור מסיירים סמוך לשטח ישראל. “בלי פעולה שתבטיח שקט, לא נחזיר את התושבים”, הבהירו.

“המצב בצפון יותר גרוע היום, מאשר היה לפני המלחמה”, אמר אתמול (שלישי) דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה. “מחיר הניסיון הישראלי להימנע מפתיחת חזית צפונית ומהרחקת חיזבאללה בהתאם להחלטת האו”ם 1701 משנת 2006, הוא כזה שעכשיו נסראללה יודע שאנחנו לא תוקפים אותם – והם יעזו עוד יותר.

עד כאן ציטוט.

האם האו”ם רק יגנה אותנו על שאנו מגינים על האזרחים ומנטרלים איומים, לאחר שהוא בעצמו לא עשה את הדברים, או גם יבקש סליחה יפצה אותנו על הנזקים שניגרמים בגלל שהוא לא קיים הסכמים?

אולי צריך שמשרד המשפטים יפסיק לנסות לרמוס את הדמוקרטיה שבנו המייסדים לצרכים פוליטיים, ובמקום זאת יגיש תלונה זועפת לבית הדין הבינלאומי וידרוש פיצויים?

ישראל הסכימה להחלטת החלוקה, ואז הותקפה יום לאחר היוולדה. מי שהפסיד במלחמה שנכפתה עלינו מאשים את המדינה על שניצחה את הקמים לכלותה? היא אשמה שמדינות ערב מעולם לא שיקמו את הפליטים ובמקום זאת טיפחו שנאה במקום לפתור את הבעייה?

במגילה כתוב שאנו דמוקרטיה שיוויונית ושוחרת הסדרה, והמצב לא השתנה. עם ירדן ומצרים הגענו להסכמה, ואפילו נחתם הסכם שיתוף פעולה עם הרשות השכנה.

עכשיו הזמן להשלים את המלאכה ולהגשים את חזון האומה. אין ברירה אלא לנטרל איומים וסיכונים שלא מוכנים לעשות הסדרים, ולעשות שלום עם המתונים. לא צריך לאהוב את הזולתים שעימם היו לנו עימותים. יספיק שנסכים להפסיק לטפח איבה ולעודד גרימת נזקים מרושעים.

עם הזמן, סביר שני הצדדים יבינו שהרבה יותר נעים לגדל ילדים מאשר להיות כעוסים, מפוחדים, זועמים ושכולים. למעשה, שלום הוא מיצווה מהכתובים וחלק שיגרתי בתפילות של היהודים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- לא תמיד בריא להיות ניטרלי. קישור למאמר בשם- שנאת יהודים וערכים מוסריים. קישור למאמר בשם- מאמר קצר שכולל את העיקר. קישור למאמר בשם- קדושת החיים ונטרול סיכונים. קישור למאמר בשם- המלחמה בשנאה חשובה לקהילה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן