אין מנהיגות בלי אחריות

אין מנהיגות בלי אחריות

מתן אישור לעלייה להילולה בהר מירון ללא הגבלה, בלי התחשבות בדוחק הדחוס שיצור סכנה, היה טעות נוראה ופשע. סך הכל, לא הייתה מחשבה שקולה על הסיכון הגדול לקהילה, שנידחקה ונירמסה.

משפט אחד של הפושע שנתן את האישור לאירוע שהסתיים בצורה נוראה מסביר את עיקר הבעייה.

ציטוט:

נתניהו העיד כי “אתה לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, ראש הכנופייה מספר להגנתו שהוא לכאורה לא היא מודע לכך שהאסיר המשוחרר שבעזרתו שב להיות שר ביקש מימנו לא להגביל את העלייה להר, והוא נעתר. הדבר הזה גרם לדוחק מסוכן והוביל אסון מלא יגון וצער.

הגדיל לעשות שותפו הנכלולי לחוסר ביטחון לאומי כשהכריז שהוא לא אשם אלא רק אחראי. יתכן שיש לקבל בהבנה את היגיון שבניסיון הנואש להחלץ מקבלת אחריות על מחדלים נוראים, אבל תוכן התירוצים עצמם אינו ממש נכון או נבון.

כל מפקד וקצין יודעים שהם אחראים לכל מה שקורה לחיילים. אין מנהיגות שלא כוללת אחריות, שהרי זו פשוט התחמקות שמעידה על פחדנות וחוסר בגרות. מנהיגים חייבים לדעת מה קורה, לזהות סיכונים ולמנוע כשלים.

אם מנהיגים לא מודעים לסיכונים הם מועלים בשליחותם לאזרחים, ואם הם יודעים אבל לא פועלים הם עבריינים מסוכנים.

מי שאחראי למערכת כולה ובמשמרת שלו התרחש אסון נוראי אינו חף, צח ונקי. הניסיון לחמוק מאחריות לא ממש מעיד על בגרות אלא אולי מראה פחדנות ונכלוליות.

הערה אחרונה: את התמונה המזוייפת שלחה למערכת כתבתנו החרוצה בינה, שהיא בעצם מכונה ולכן אסור להאמין לה. במציאות, הפושע המסוכן לובש חליפה, האיפור מסתיר את החיוורון והזיקנה, והוא אינו מבוקש עליז מהמערב הפרוע אלא עבריין מקומי שזוהה, נתפס ונשפט בערכאה.

קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “אין מנהיגות בלי אחריות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן