עבריין סידרתי ונביא חילוני

עבריין סידרתי ונביא חילוני

די הרבה אזהרות מודאגות עלו לפרהסיה האדישה והעסוקה שנה אחר שנה. הדבר הטרחני והמייגע הזה נעשה בהתמדה יומם ולילה וללא הפסקה, שכן מדובר היה בשלומה וביטחונה של האומה שכבר מספיק סבלה.

בשנים הראשונות ההתרעות קיבלו תגובות מזלזלות, מלגלגות, מפקפקות, מעליבות, מתסכלות, מעציבות, מרגיזות או מתנשאות, ופה ושם גם הובעו דיעות נחרצות או פסקניות לגבי תכונות אישיות ומשפחתיות של מי שהעז להעלות שאלות.

נו, טוב. ככה זה בחיים. פושעים עברייניים, נכלוליים ומזיקים מקבלים המון תשומת לב, ולהנאתם מפריחים כזבים לאור זרקורים. לעומתם, נביאים חילוניים זוטרים ואלמוניים משום מה לא ממש נשמעים, וזאת אפילו שהם משתדלים לא להפריח כזבים או להסתבך בפלילים.

ללא קשר למאמצים המתמידים להתריע מפני הפושע שבגד בשלוש נשים לצרכים אנוכיים ובלי להתחשב בחוזים חתומים, לקח די הרבה ימים ואלפי מאמרים עם חרוזים עגומים ואיורים עד שהבעייה הפכה ברורה גם למשועממות ולאדישים.

היום אולי כבר יש הבנה שכנראה הייתה סיבה טובה לשלל נבואות האזהרה מפני הפושע, אבל אין שום שמחה מכך, שכן התוצאה מההתעלמות היא נוראה, כואבת ועצובה למדינה כולה.

ציטוט:

נתניהו טען ש”לא ידע” – ועדת מירון קבעה אחרת: “עליו מוטלת האחריות”

ועדת החקירה לאסון מירון קבעה כי לראש הממשלה אחריות אישית, אך בחרה שלא להגיש נגדו המלצות. עם זאת, הדפה הוועדה את כל הטענות של נתניהו שאמר בעדותו: “לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע”. אלה הראיות שהוועדה קובעת לגבי אחריותו האישית של נתניהו לאסון הגדול.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? ברוך השם אין שום צורך לצפות שהפושע הסידרתי יקח אחריות, שהרי כבר ברור באופן רשמי שהוא מעדיף עבריינות והתחמקות.

אי אפשר לדעת אם שפע התרעות, האזהרות עם הדוגמאות או שלל התחינות הבוכיות והמודאגות שעלו ברשת בימים ובלילות הביאו להתפקחויות לאומיות כואבות שיובילו לניקוי האורוות. סביר להניח שהפושע הסידרתי הסתבך באופן עצמאי והפך עצמו לנאשם פלילי בגלל טיבעו העברייני.

ללא קשר לאופן בו הפשעים, המחדלים והכשלים הפכו ליותר ברורים, דומה שעכשיו הם קצת יותר מובנים.

תיקון בעיות יכול להיות השלב הבא בדרך לניקוי אורוות, אבל צריך להמתין ולראות אם גם באות פעולות מעשיות ולא רק מושמעות הצהרות.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- אחריות לאסון נורא זה פשע. קישור למאמר בשם- אין מנהיגות בלי אחריות. קישור למאמר בשם- מי רוצה להיות נביא חילוני? קישור למאמר בשם- יתכן שמלכות נתניהו תסתיים במעשיהו.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “עבריין סידרתי ונביא חילוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן