חקירה פלילית תביא הקלה משמעותית

חקירה פלילית תביא הקלה משמעותית

מסתבר שהפושע הסידרתי שנאשם בשלל תיקים בפלילים גם אחראי לאסונות נוראיים, שהם לכאורה חטאים? ממש מדהים.

במשך הרבה שנים כל שומרי ושומרות הסף כנראה עיינו בעיתונים המקומיים, ולכן סביר שידעו שהעבריין המסוכן הוא כזבן זגזגן שמשקר כשהוא משמיע מילים או חותם על הסכמים.

לא ברור אם המחדל שהוביל לאסונות נוראים שמאוד פגעו במדינת היהודים נעשה משום שהייתה אהבה, חיבה והערצה לפושע הסידרתי ולדרכו הפסולה, או ששומרי הסף היו קורבנות לאיומים וסחיטה על ידי עבריינים.

ללא קשר לסיבת הכשלים, במבחן התוצאה באו לנו קשיים כואבים, הסתבכות בפשעים בינלאומיים וסיכונים רבים.

אולי הייתה מחשבה תמימה שמבצר הדמוקרטיה אינו מעורער, אבל במבחן התוצאה לא בטוח שהוא עומד ישר.

ציטוט:

היועמ”שית צפויה להורות על חידוש החקירות הפליליות בעקבות אסון מירון.ל-ynet נודע כי גלי בהרב-מיארה צפויה לחדש את החקירות אחרי שתלמד את דוח המסקנות של ועדת החקירה הממלכתית. היועמ”ש הקודם אביחי מנדלבליט הורה להפסיק את החקירות בעקבות הקמת הוועדה, שחבריה פנו לבהרב-מיארה ישירות במסמך: “ממליצים כי היועמ”שית תידרש לשאלת חידוש החקירות הפליליות”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, כל סימני האזהרה לא מנעו משני נשיאים של האומה, משופטת נכבדה שישבה בראש הערכאה העליונה, מהפרקליטות או ממשרד המבקר המדינה לאשר כהונה ציבורית רמה ובכירה לפושע סידרתי, והכשל הנורא הזה מעורר תמיהה.

אף אחד מכל שומרי ושומרות הסף לא ראה, שמע, זיהה או ידע שיש בעייה שעימה סכנה למדינה? כאמור, אולי הייתה אהבה עזה כלפי הנאשם בשלל כיתבי אשמה, אבל גם יתכן שראש הכנופייה העבריינית עסק באיומים וסחיטה, שזו כנראה עילה מספיקה לעוד ועדת חקירה.

למעשה, מעקב לא תיקני, נכלולי ופוגעני פעם נעשה גם כנגד בני, שהיה יריב פוליטי. אחרי זמן, הסתבר שלא האיראנים פרצו לטלפון ברוב חוצפתם אלא חברים של הפושע שישבו במשרד עורך דינו של הנאשם.

מסיבה זו, יש להניח שאיסוף חומר מביך לצורך פוליטי באופן לא חוקי הוא נוהל שיגרתי אצל העבריין הסידרתי. אם זה נעשה לבני, אין סיבה לחשוב שאותו דבר לא קרה גם למי שהיה נשיא, נשיאה או הפרקליט הממלכתי.

לכולנו יש שלדים בארון, ואנשים בעמדה ציבורית בדרך מתביישים לחשוף זאת להמון. אם אי אפשר להפחיד בעלי תפקידים בחשיפת עוונם, קלונם או טעותם ניתן גם לקנות אותם או להבטיח להם תפקיד רם.

ללא קשר לסיבה לבעייה, ברור שפושע סידרתי הורשה לנהל את המדינה, והמחדל הנורא גרם לנו לצרה צרורה. העבריין אינו האשם היחיד בבעייה, שכן כל מי שלא מנע את מינויו גם אחראי לה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- אחריות לאסון נורא זה פשע. קישור למאמר בשם- אין מנהיגות בלי אחריות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “חקירה פלילית תביא הקלה משמעותית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן