עבריינות, אמינות ומנהיגות

עבריינות, אמינות ומנהיגות

בקורס קצינים הצוערים היגעים, הרצוצים, העייפים, המותשים וחדורי הרצון להגן על מולדת היהודים גם מקבלים הרבה הסברים במהלך ההפסקות בין אימונים המפרכים, ולפעמים חלקם אפילו נקלטים שכן הם חשובים, יעילים וגם נכונים.

חשוב להסביר למפקדים צעירים ומפוהקים מה יגרום לחיילים לציית ולשתף פעולה עם הממונים בלי שיקומו מורדים סרבניים, אחרת הגנרלים רצים ומסתערים יחידים ובצורה כזו קצת קשה להשיג יעדים לאומיים.

כדי לקבל את אימונם של בני אדם מומחים בכאלה דברים פיתחו כל מיני שיטות ונוסחאות להנאתם. בצבא מנסים ללמד אותן, אבל מחמת האימונים המתמידים כנראה שלא כל התלמידים העייפים, במיוחד אלה שצומחים אחר כך להיות נאשמים בפלילים שגם אחראיים לאסונות לאומיים מזעזעים, לגמרי מפנימים את העקרונות החשובים.

ציטוט:

העקיצה של גלנט לנתניהו: “יכולת להוביל טמונה גם בהפנמה שנשיאה באחריות היא מקור הסמכות”

עד כאן צייטוט.

להבדיל מימה שמאמינים פושעים כוחניים וביריוניים, העקרונות לרכישת אמינות לצורך מנהיגות לא כוללות שימוש בפעולות אלימות, עברייניות, מזיקות, מפחידות, מאיימות, פוגעניות, מבזות, מסוכנות או כאלה שאינן ממש חוקיות.

במציאות, אנשים מאמינים לאנשים הגונים, ישרים, אחראיים, אמיצים ואנושיים קצת יותר מאשר לנוכלים כזבניים, עבריינים סידרתיים או נאשמים בפלילים.

מנהיגות מצריכה אמינות, הגינות, נחישות, מקצועיות, אחריות, בגרות ואנושיות.

למרבה הצער, כנראה שמאז שהנאשם בשלל תיקים פליליים היה חניך בקורס קצינים עברו בירקון כל מיני דברים, או שמחמת גילו הזיכרונות מהשיעודים כבר קצת מטושטשים.

למי שמסובך עד צוואר באישומים פליליים ואחראי למחדלים לאומיים מזעזעים קשה לרכוש את אימון האזרחים, במיוחד כאשר הוא לא מפסיק להפריח כזבים וממשיך להזיק להמון אנשים לצרכים אנוכיים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- חקירה פלילית תביא הקלה משמעותית. קישור למאמר בשם- אחריות לאסון נורא זה פשע. קישור למאמר בשם- אין מנהיגות בלי אחריות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן