אל אחד ועם מצולק ששרד

אל אחד ועם מצולק ששרד

הנוצרים מעריצים יהודי נחמד שהרומאים פעם צלבו בירושלים, ותורתם מלאת הרחמים מבוססת על הספר של העברים.

המוסלמים רואים עצמם כבני ישמעאל ואברהם אצלם הוא איברהים, כך שיש לנו אבות משותפים. האל שלנו הפך לאללה, אבל הרעיונות הבסיסיים ואפילו האיסורים די דומים.

אם זה המצב, למה ההיסטוריה מראה שהעם הנבחר זכה לסבול יותר מהשאר? לא פעם באו רשעים ורצו לוודא שהוא לא נותר.

הנוצרים שוכנעו על ידי גורמי כנסיה רמים שאנו לכאורה הרעים שאחראים למעשי הרומאים. בעזרת התירוץ הזה ומטעמים פוליטיים המאמינים בחסד, סליחה ורחמים עשו בנו שפטים נוראיים במשך הרבה שנים, אפילו שבעצם הפסדנו לכובשים ונשלחנו לגלות כעבדים.

למה דווקא צאצאי מי שהביא את עקרונות המוסר האנושי, האמונה בסוף שבוע רגוע ובאל יחידי זוכים לקבל יחס תוקפני? נו, טוב. פעם כבר הוסבר לאיוב שלא כדאי לשאול למה דברים רעים וכואבים מתרחשים גם אצל אנשים טהורים, ואין ממש סיכוי שבן אנוש מסוגל להבין את ההסברים.

קבלה היא חוכמה יהודית עתיקה, שלכאורה עוזרת לחוש יותר שלווה בפני הבילתי נודע ומעשי הבריאה בהם אין לנו שום שליטה.

מצד שני, אולי בגלל שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו נאלצנו לוודא שהיום יש ביכולתנו גם להגן על עצמנו, שכן לפעמים השכינה קצת עסוקה ולא תמיד פנויה לכל בקשה בהולה שמגיעה בזעקה רמה מהמשרפה בגיא ההריגה הנורא ללשכה הרמה.

אולי אנו העם הנבחר, אבל בלי יכולת לשמור על קיומנו בכוחות עצמנו בטח יקומו עלינו, ללא קשר לתחינות דחופות שישלחו בפקס כשר לאבינו מלכנו.

היום נשלח מסר רועם נוסף לאיראנים שמנסים להתבסס בסוריה, וזה לא נעשה בטילים או לאחר צאת הכוכבים, אולי כדי שהמסרים יהיו לגמרי ברורים. היום כבר לא כדאי לקום על היהודים, שכן הם יכולים להעניש את הזדים. נראה שהם לא ממש חוששים או נרתעים מלנקוט בכל האמצעים כדי להגן על התושבות והתושבים.

חלילה, המסרים הברורים לפרסים לא יהיו מספיק ברורים או יעילים, בשלב הבא נאלץ להסביר לעולם הנדהם שלא הייתה ברירה אלא לנקוט באמצעים שיוודאו שאין סכנה לאומית ליהודים.

אם לא יהיו הסדרים תוך שבועות ספורים כנראה שיוצגו למזועזעות ולמזועזעים כל ההסברים, האיומים, הניסיונות הדיפלומטיים, המכתבים שניתנו לאיראנים, ואולי גם יובע צער וישלחו תנחומים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן