מגילת העצמאות תוביל לעימות?

מגילת העצמאות תוביל לעימות?

נראה שסלידה, חוסר אמונה ורתיעה עזה מנאשם שלכאורה יורשע גרמו לממשלה רעננה ומשונה להתארגן בצורה בוגרת, מפוקחת, אחראית ונבונה.

אחרי שנים בהן שלטה בנו ביד רמה ובזרועה לקויה כנופייה נכלולית עם שלל כיתבי אשמה שבראשה עבריין החשוד בבגידה בשלום במדינה בעבור עמלה שמנה בלי שמישרד הביטחון ידע, כולם וכולן כנראה הבינו שהכזבן הסדרתי מזיק לאומה, ואין ברירה אלא לשתף פעולה לזמן מה.

רק בעייה אחת קטנה יש עם התוכנית הטובה, והיא שצריך גם לתת את הדעת על המצע הרשמי מהמגילה שבה מופיע במפורש חזון האומה, זו שהפגינה שרידות ותקומה מפליאה, שלא לומר מדהימה.

למרבה הצער, רק הציונים והציוניות מאמינים ומאמינות שחייבים לעצור את מעגל הלוחמה המתמידה ולהגשים את חזונה של הדמוקרטיה להסדרה בשכונה.

חברי וחברות ממשלה אחרות ואחרים כנראה מאמינים שחזון המייסדות והמייסדים פגום, שגוי או לא ממש מייצג את תורת היהודים, אלה המוסריים שלכאורה אמורים להזיק לאחרים, ולעולל להם בגזענות מרושעת את מה שלהם היה מאוד לא נעים משך המון שנים.

נו, טוב. לא כל המתחזים לכשרים והחילוניות הגזעניות מבינים ומבינים בעיקר המסר בכתובים, שהוא שחשוב מאוד להתחשב גם בזולתים האחרים.

למרבה המזל, המייסדים הנבונים לא היו מורדות אכזריות וקרות או סרבנים בורים, והדברים אפילו מופיעים בכתובים ונלמדים מאז איזה שבעים שנים במוסדות חינוכיים על ידי אלה שמקשיבות ומקשיבים בשיעורים.

ציטוט:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט ממגילת העצמאות, ולמרבה הצער מצע המדינה עלול לגרום לעימות שקצת יאיים לקואליציה על היציבות והאחדות.

חלילה, האמריקאים יבקשו בנימוס שנגשים את חזון הציונות, שנתחשב גם באחרים או שנעשה הסדרים איזוריים, הדבר כנראה מאוד יעצבן את הלאומניות הקיצוניות והסרבנים הגזעניים שמסרבים לעשות שלום עם השכנים, אולי משום שלדעתם ודעתן זה לכאורה מאוד מסוכן, סותר את האמונה בחרדה ולוחמה מתמידה, או כביכול חוטא לאיזה מצווה מהשכינה.

אולי בספר הקדוש לקיצוניות הלאומניות ולסרבנים התוקפניים כתובים דברים אחרים מאלה שמופיעים בתורת היהודים? מה, באמת יש אפשרות שקיים ספר קודש בו כתוב- עשה לחברך מה ששנוא עליך, אבל עוד יותר בעוצמה. תלחם לעולמים ועזוב את גפנך ותאנתך לציפורים, תשנא אחרים שכן הם לא יצירים או ברואים כמוך, ותסרב להסכמים לעולמים למען יאריכן ימיך הספורים?

אפשר לקבל ציטוטים, קישורים וסימוכין לדברים התמוהים? על מה המסרבים לחזון הציונים בעצם מסתמכות ומסתמכים כשהן מתנגדות והם מתנגדים בעוז לעיקרי הדברים שכתובים במגילה, שבעצם לקוחים מספר הספרים?

קישור למגילת העצמאות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן