בגרות, הגינות ולקיחת אחריות

בגרות, הגינות ולקיחת אחריות

כנראה בגלל החשיפה לערכים ואמונות אליהן נחשפתי בילדותי צמחתי להיות דמוקרט ציוני שאינו מספיק גזעני, קיצוני ולוחמני. מה לעשות. אבא פעם היה המזכיר הציוני האחרון בארצו לפני שעלה להפריח את מולדתו עם תינוקו ורעייתו כשמספר מוות חקוק על זרועו.

אומנם, מתוך תחושת חובה פעם התנדבתי להיות קצין קרבי, אבל זה היה עוד בימים בהם תרומה לחזון הלאומי נחשבה לדבר חיובי יותר מרווח אישי וכלכלי. למרבה הצער, לקראת תום השירות בשיריון שרון שלח אותי לטיול יזום בבירות אשר לבנון, אפילו שבזמנו חשבתי לתומי שתפקידי הצבאי בעיקר יהייה הגנתי.

בזמן שעברנו הכשרה מייגעת ונטולת שינה המפקדים ניסו להסביר לנו שכדי להוביל מחלקה ופלוגה לסכנה חשוב לזכור את הרשימה שכוללת את מרכיבי ההנהגה. דומני שחשוב לתת דוגמא אישית חיובית, להיות אחראי, מיקצועי, הגון, נחוש, אנושי ומעשי. מצד שני, אולי זה רק מדימיוני שכן רוב זמן ההרצאות בקורס בעיקר התאמצנו לא להתפס נוחרים באופן חרישי.

המפלגה שפעם הקימה את המדינה בקרוב תחליף הנהגה. אומנם, הציונות, הדמוקרטיה והחתירה להסדרה הן עדיין מצע המדינה כפי שכתוב במגילה, אבל זה לא מספיק כדי להוביל את הקבוצה להגשמת מטרותיה.

בדמוקרטיה נהוג לערוך בחירות חופשיות, וההצבעה מבטאת את רצון החברים והחברות. הנהגה שמסוגלת לקחת אחריות מדגימה בגרות ורצינות, שהיא שונה מגישתם של העוסקים בעבריינות, חמדנות והתחמקות.

ציטוט:

מרב מיכאלי פורשת מהחיים הפוליטיים, והודיעה על פריימריז לראשות העבודה.

מיכאלי הודיעה כי הבחירות המקדימות לראשות המפלגה יתקיימו בעוד ארבעה חודשים, וציינה כי לא תתמודד בהן או בבחירות לכנסת הבאה. “כמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית על מצבה של המפלגה”, אמרה

ציטוט:

אני מאמינה במפלגת העבודה, לכן כל כך נלחמתי עליה. מפלגת העבודה היא היחידה שהמצע שלה הוא באמת מגילת העצמאות. היחידה בגוש הדמוקרטי שהיא באמת דמוקרטית, היחידה שמחויבת לשוויון מגדרי, והיחידה שיש לה תשובה ליום שאחרי המלחמה, שמבינה שביטחון אמיתי יבוא מהסדר מדיני. אני מאמינה שהעבודה צריכה ויכולה לשוב ולהיות שחקנית משמעותית בקביעת עתידה של מדינת ישראל. יחד עם חברותיי וחבריי, הייתי אחראית להצלתה של מפלגת העבודה ולהצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. וכמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה כיום. אחריות היא לא רק על הצלחות.

לכן אין לי כוונה להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה ולא אתמודד גם על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה. כן אהיה כאן לעשות הכל כדי להעביר למנהיגה או למנהיג הבא של המפלגה את ההגה בצורה הטובה ביותר, לטובת בניה מחודשת של המפלגה ושל המדינה שלנו. אני מוסרת ניחומים וחיזוק ידיים למשפחות החיילים הגיבורים שנפלו במערכה הזאת, איחולי החלמה לפצועים וכמובן – חוזרת ודורשת לעשות הכל כדי להחזיר את החטופות והחטופים שלנו. היום נר ראשון של חנוכה. הלוואי והצעד הזה יביא את תחילתו של אור גדול שישראל כל כך מחכה לו.

עד כאן ציטוט.

כדי למלא בהצלחה תפקיד שדורש מנהיגות צריך בגרות, אומץ, מיקצועיות, נחישות, גמישות, הגינות ויכולת לקחת אחריות.

מצער לחשוב שלוחמת ציונית ושיוויונית לא הצליחה להביס את הכנופייה העבריינית, אבל עוד לא אבדה תקוותנו לנטרל את החבורה הנכלולית בצורה משפטית ולהשיב את האומה העברית לדרכה המקורית.

מחמת ביישנותי הטיבעית, צניעותי הרבה, פחדים מהופעה בלי עניבה על במה וגישה דמוקרטית שאינה מספיק קיצונית כנראה שלא אגיש את מועמדותי לראשות המפלגה הציונית.

מצד שני, יתכן שהאלוף במילואים גולן מאוד יתאים. סך הכל, יאיר הוא ישראלי ממלכתי, דמוקרטי, שיוויוני, הגון, שוחר שלום, נחוש והגיוני, שבנוסף גם היה קצין קרבי שלא מפחד לעמוד איתן מול פושעים מסוכנים, עבריינים אלימים וזדים רשעים.

לעומת אומץ ליבה של מנהיגת מפלגת העבודה מצער לחשוב שפושע שאחראי לשלל מחדלים נוראיים וכשלים מזעזעים לא לוקח אחריות ובמקום זאת מתאמץ לגלגל אשמה על אחרים. נו, טוב. כנראה שלא כל הגברים מסוגלים להיות אמיצים כמו נשים.

קישור למאמר בהארץ.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן