האזרחים סובלים בגלל המנהיגים

האזרחים סובלים בגלל המנהיגים

ההיסטוריה, זו הטרחנית שכל הזמן חוזרת על עצמה, מספרת למשועממות ולמשועממים שסבל כביר מידי פעם נגרם לאזרחים בגלל פוליטיקאים ומנהיגים.

למרבה הצער, זה קורה במעגלים עגומים וכואבים, וללא קשר להמלצה הקדושה לסור למרע, לעשות טוב ולבקש הסדרים במקום עימותים.

גם בתורה מסופר שכל פעם הארץ שקטה רק לארבעים שנים, ואז שוב באו חטאים שהביאו עונשים חדשים, אולי כדי שנצבור ימי אבל ולקחים לאומיים חשובים.

מצער להבין שהתופעה המזיקה הזו עלולה להתרחש בכל קבוצה בעזרת הסתה לשנאה, שאינה עיקרה של תורה. מאוד חשוב לזכור שיש רשות ואפילו חובה לנטרל סכנה אלימה. מסיבה זו, אי אפשר לוותר לרשעים וזדים שכן אז הם נעשים רצחניים.

ישראל הותקפה בצורה אכזרית, רצחנית ומזוויעה. זכותה של המדינה להגן על עצמה ולנטרל סכנה. מי שפגע בה יושמד, אפילו שבמהלך התהליך עלולה להפגע גם הקהילה, זו שבחרה לתמוך בהנהגה שרצח ושנאה הן עיקר מישנתה.

לא קל לאנשים תרבותיים שמקדשים את החיים לראות סבל של אזרחים, נשים וילדים. אולי זה המצב בגלל שכל שלושת הדתות אוסרות על פגיעה באחרים, ומי שמאמין בשוכן במרומים מתקשה לצפות במעשים שטניים.

לעומת בני התרבות, שמנסים להיות מוסריים ולא לרצוח בכוונה אזרחים או מייד לשטח בתי חולים גם בזמן שהם מחסלים סיכונים, הקיצונים שטופי השנאה שואפים לחסל את כל האחרים, וכלל לא אכפת להם לסכן תושבים, נשים, קשישים, חולים וילדים.

ציטוט:

לאחר דיווחים פלסטינים על מצור ישראלי, הודיע דובר משרד הבריאות בעזה כי בית החולים אינו פעיל יותר ולא יקבל חולים ופצועים נוספים. מנהל שיפא: פרצה שריפה בתוך המבנה ובאוהלי העקורים. בכיר ישראלי ל”וול סטריט ג’ורנל”: “ייתכן שחטופים מוחזקים מתחת לבית החולים שיפא”

עד כאן ציטוט.

כאמור, זה מאוד מצער לראות שמנהיגים אטומים גורמים סבל אדיר לציבור. ישראל מאבטחת ציר ומאפשרת לאזרחים לצאת מאיזור הקרבות. היא מתירה הכנסת משאיות וציוד מסיבות הומניטריות, וגם קוראת שוב ושוב ליושבי בית החולים להתפנות.

בתי החולים בעזה לא טווחו או הופצצו מאז תחילת המלחמה, ולעומת זאת, החמאס לא מפסיק לירות טילים על אוכלוסיה בלי אבחנה.

המאבק הנוכחי אינו רק בין ישראל הדמוקרטית לאלה שלא מכבדים את מיצוות האל, אלא מייצג מלחמה תרבותית. בעוד שהיהודים והנוצרים מאמינים שיש לכבד אחרים ולא להזיק לאנשים, האיסלם הקיצוני מקדש רוצחים.

מה, ערבים שמטפחים אנטישמיות עיוורת לא זוכרים שהעולם המערבי מביט בשמים שלכאורה מאמינים באיסלם, ובטח חושב שהערכים של הקיצונים הרצחניים הללו אינם מופיעים בכתובים שאצלם?

אולי המוסלמים המתונים בעולם צריכים למהר ולצאת למיקרופונים כדי להסביר שהדת שלהם לא מאמינה ברצח מזעזע של אזרחים. בלי זה, חלילה יתפתחו עימותים ויהיו עוד נפגעים מיותרים. כבוד הדדי והסדרים ימנעו סבל רב מהתושבים בכל הצדדים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- המלחמה בשנאה חשובה לקהילה. קישור למאמר בשם- כמו היסטוריה, גם הסתה חוזרת על עצמה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן