הבעייה עם נבואה

הבעייה עם נבואה

אף אחד מעולם לא הסביר לי שקיים מושג שנקרא- נביא חילוני, ושזה יהייה מר גורלי לעת זקנתי.

למעשה, השם עצמו לא ממש נשמע לגמרי הגיוני, ולעניות לדעתי איני איזה הוזה מקראי עם חוש תאטראלי, אלא רק אזרח שולי, פטפטני וקצת דעתני.

אפשר די בקלות להוכיח את טענתי שכן את מה שלמטה לא מזמן כתבתי בעזרת מקלדתי:

אחרי הרבה שנים של מאמצים מילוליים טרחניים ודעתניים, דומה שהמדינה כבר מבינה למה היה ניסיון נואש לצלצל בפעמוני האזעקה.מצד שני ולמרבה המבוכה, כלל לא בטוח ששלל ההסברים הנרגשים היו הסיבה לשינוי שחל בדעתה של הפרהסיה. למעשה, הפושע הפלילי השכיל לחשוף את טיבעו הבוגדני, החמדני, השתלטני, האנוכי והעברייני באופן עצמוני.

נו, טוב. אז מאמצים מילוליים, התרעות, אזהרות והסברים אולי לא ממש הביאו שינויים, אבל בימים הבאים הציבור כנראה יבין מדוע עלו יותר מידי מאמרים מודאגים.

עד כאן ציטוט שלא ממש מעורר עליצות, אבל מתאר את המצב בדייקנות.

האמת היא שכלל לא נעים או נחמד להיות נביא חילוני. קודם כל, הציבור מספר לי באופן לעגני שהנבואה ניתנה לשוטים, אפילו שהאמונה הזו הייתה בטח קצת מעליבה את הנביאים שמוזכרים בכתובים הקדושים.
הדבר שני שהוא די בעייתי ביכולת לנחש את העתיד באופן יחסית מציאותי זה שלא תמיד מה שכנראה, אולי, יכול להיות ויתכן שבא גורם שמחה, או מהווה דבר שיביא תועלת רבה לחזון האומה.

למרבה הצער, נראה שהעתיד הקרוב כנראה יביא לנו עימותים וריבים מפלגים, והגלים יהיו קצת סוערים. בשוך הסערה, כנראה שנשאר דמוקרטים, קצת מצולקים, מרוטים וחבולים, אבל החוקים ינצחו את הפושעים שגורמים לנו לזעזועים וטילטולים מסוכנים.

קישור למאמר בשם- מתריעים, מזהירים ומצטערים. קישור למאמר בשם- המערכה להצלת הדמוקרטיה החלה. קישור למאמר בשם- חיות, אחריות, עבריינות ושחיתות. קישור למאמר בשם- פושעים סידרתיים דורסים חוקים? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן