החזון הלאומי, כשל מוסרי ואיום קיומי

החזון הלאומי, כשל מוסרי ואיום קיומי

אולי זה נשמע קצת תמוה, אבל בית המשפט הגבוה אישר לנאשם בשלל כיתבי אשמה שגם חשוד בבגידה לשלוט במדינה, כאילו שאין בעייה.

הפושע הנכלולי אומנם התחייב לא להיות בניגוד עיניינים, אבל אז אץ רץ לחוקק חוקים שיסרסו את הקיימים ויושיעו אותו מישיבה מאחורי סורגים.

לפני חודשיים בג”צ ביקש מהעבריין הסידרתי להסביר מדוע הוא מצפצף על חוזים חתומים. הפושע ביקש דחייה לצורך השהייה וקיבל כזו, פעמיים, אבל פרט להתדרדרות מסוכנת בכל התחומים דבר לא קרה בינתיים.

ציטוט:

בג”ץ דחה פה-אחד את העתירות נגד נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני.
המשמעות: ממשלת נתניהו-גנץ תוכל לצאת לדרך, לאחר ששופטי בג”ץ קבעו פה-אחד כי אין מניעה משפטית להקימה, למרות כתב האישום נגד רה”מ • גם העתירות נגד ההסכם הקואליציוני נדחו.

ציטוט:

השופט מני מזוז: “ממשלה בראשות נאשם בפלילים – כשל מוסרי”

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, הנשיאה סיפרה לפרהסיה המשתאה שההחלטה המשונה לכאורה התקבלה פה אחד, אבל יתכן שהיא לא ממש דייקה, שכן כבוד השופט מזוז אמר אחרי זמן קצר שמתן אישור לפושע לנהל מדינה זה כשל מוסרי נורא.

למרבה התמיהה, מייד לאחר החשיפה המביכה השופט מזוז עזב את הערכאה העליונה אפילו שהמשכורת שם לא רעה. מעניין למה זה קרה ומהיכן הגיעה ההוראה.

במבחן התוצאה, חיות אישרה לפושע סידרתי לנהל את המדינה, ואז גם לא נחפזה לזמנו לערכאה כדי לנסות להסביר מדוע לדעתו מותר לו לצפצף על התחייבות חתומה.

אומנם, בג”צ ביקש מהנאשם לנמק תוך שבוע מדוע בנוסף לשלל החטאים הוא גם מבזה את בית הדין, אבל לאור ניסיון העבר יתכן שחיות בקרוב תודיע שלדעתה המלומדת הכל תקין.

נראה שבדמוקטטורה שמנסה להקים לעצמה הכנופייה יש שלוש זרועות מימשל, וזה נפלא: הרשות השולטת, הרשות המצייתת והרשות השותקת.

הבעייה היחידה היא כנראה האומה שכבר מספיק סבלה. למרבה התמיהה, הפרהסיה מסרבת להכנע לשילטון של פשע ומתעקשת להיות חופשייה ככתוב בהימנון שלה.

ההיסטוריה כנראה תשפוט את בית המשפט, שלא רק עבד מאוד לאט אלא גם שתק.

קישו למאמר בגלובס. קישור למאמר בכלכליסט. קישור למאמר בשם- הצבעה במליאה תפתור את הבעייה. קישור למאמר בשם- החזון הלאומי הפך לכשל מוסרי?  קישור למאמר בשם- מפריח הכזבים ממשיך בחטאים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

4 thoughts on “החזון הלאומי, כשל מוסרי ואיום קיומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן