המשטרה תכבד את הדמוקרטיה

המשטרה תכבד את הדמוקרטיה

מערכת עיתון ברשת מודה מקרב על המוכנות הדמוקרטית הנדיבה לתת לתקשורת בארץ להיות חופשיה, כמובן, אלא אם איזה קצין משטרה עצבני מחליט שרודנות כוחנית אלימה עדיפה לו, בפקודה.

ציטוט:

מלצר ושבתאי סיכמו: עיכוב של עיתונאי יאושר על ידי קצין בדרגת תת ניצב.
לאחר ששני עיתונאים עוכבו לאחרונה למרות שהזדהו ככאלה לטענתם, נשיא מועצת העיתונות חנן מלצר וסגניתו נפגשו עם שבתאי •  המפכ”ל הודיע כי יפעל להטמעת הנוהל שמסדיר פעילות עיתונאית בזירות אירועים • בין היתר הציע שבתאי כי כל עיתונאי הפועל בזירה יזוהה באמצעות אפוד זוהר ותעודה.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? נשמח ללבוש איפוד זוהר, לאחוז בשלט מאיר עיניים, לענוד תעודות פלסטיק רשמיות על הדש, לחבוש כובע בולט עם הכיתוב- תיקשורת בבקשה לא לירות, וכך נוכל לצאת לרחובות, לתחקירים ופגישות כדי לסקר מאורעות ללא חששות מהטרדות אלימות או מגבילות שכוללות קצת מכות, השפלות, דחיפות, צעקות, לקיחת טביעת אצבעות, וחיפוש גופני פולשני ומהנה עם כפפות.

דרך אגב, מי שבמקרה ינסה להשתיק אותנו יתפלא לגלות שגם הנאשם המודח פעם מאוד התאמץ, אבל הוא עכשיו הפך לחמץ, ולתקשורת העצמאית אין סיבוכים פלילייים, ונותר האומץ.

קצין שינסה סתם לעכב כתבת או כתב עשוי לראות את קידומו מתעכב. לעיתונאים ועיתונאיות יש ארגון שנותן גב רחב, וגם מותר להן ולהם על פי חוק לדווח בחופשיות גלוייה על המצב. לעומתן ולעומתם, ללובש מדים אסור לדבר על כשלים אישיים ומחדלים בלי אישור זה שמעליו.

מי ששולט במדינה זה החוק הקיים בה, לא איזה קצין עם דרגה שמקבל משכורת מימנה. הממשלה הרעננה לא שולחת שוטרים אלימים לתקוף מפגינות ומפגינים בהוראת נאשם בפלילים, וטוב שגם שומרים על עיתונאיות ועיתונאים מפני שוטרים שלא מתמצאים בחוקים.

קישור למאמר ב-N12. קישור למאמר בשם: הנאשם מודה ומתחיל סוף המחזה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “המשטרה תכבד את הדמוקרטיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן