הסדרה, פוליטיקה ופוזה

הסדרה, פוליטיקה ופוזה

כזכור לזוכרות ולזוכרים, ראש הרשות הפלסטינית התחנן למשא ומתן לשלום במשך שנים. הוא טען שידו מושטת לשלום, וגם הודה שהוא טעה ושהשואה הייתה הפשע הגדול בהיסטוריה.

ללא קשר, הנאשם בשלל כיתבי אשמה, זה שגם אחראי לאסון נורא וחשוד בבגידה בביטחון המדינה, דחה בבוז את ההצעה בטענה שאין עם מי לדבר, כאילו שהוא לא שמע את ההזמנה או טעה בפירוש כוונתה.

כתוצאה מהסרבנות המתמידה להזמנה להגשים את חזון המדינה הרשות השכנה נחלשה, הקיצונים שבה התחזקו והמצב מאוד הורע. מסתבר שיאוש לא מוביל לתוצאה טובה, ועדיפה תקווה.

בגלל ההתנהגות הנלוזה, המעליבה והשגויה של ראש הכנופיה, כשסוף סוף הגיע ציוני שוחר שלום לבמה, הראיס המתוסכל והנעלב התעלם מההזמנה לדון בהסדרה, וטען שלכאורה אין עם מי לדבר, שזה קצת תמוה. מצד שני, סביר שהאמירה המשונה הייתה בעצם מכוונת למי שיורשע.

במילים אחרות, הראיס עשה לישראל בדיוק מה שהיא עוללה לו בזמן שעבריין כזבן ומסוכן עמד בראשה. חוץ מזה, אין צורך להתרגש מכל מה שפוליטיקאי משמיע. סך הכל, עכשיו ישראל מוכנה לדון בפשרה, והדבר חיוני ורצוי לכל מי שגר כאן בסביבה

ציטוט:

עבאס באו”ם: ישראל פועלת להרס פתרון שתי המדינות, היא אינה פרטנר לשלום.

יו”ר הרשות הפלסטינית אמר בנאומו כי תמיכת לפיד בפתרון שתי המדינות היא “התפתחות חיובית, אך המבחן האמיתי לדבריו יהיה חזרה לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים.

ציטוט:

אבו מאזן: “מוכן למו”מ עם נתניהו, ידנו מושטת לשלום”
יו”ר הרשות קורא לחדש את המגעים להסכם ומזהיר כי אם לא יימצא פתרון לסכסוך יעלו ארגוני טרור נוספים באזור שיאיימו גם על ישראל: “אני מקווה שלא תסרבו ליד המושטת אליכם כי האלטרנטיבה לא תהיה טובה לאף אחד”

ציטוט:

נתניהו: אין עם מי לדבר בצד הפלסטיני.
ראש הממשלה שב והאשים את הפלסטינים באחריות לקיפאון: “הפלסטינים אינם מעוניינים במשא ומתן. אין עם מי לדבר”.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, הראיס אמר לאחרונה בדיוק את מה שפעם השמיע לו הנאשם בשלל כיתבי אשמה לאחר שהוא הביע מוכנות אמיצה לפשרה. כנראה שהבעייה היחידה שנותרה כרגע היא שתגובתו של ראש הרשות השכנה להזמנה לא ממש תואמת לתוכנה. למעשה, נראה שהוא מגיב לממשלה שכבר הודחה.

אם ראש ממשלת ישראל הנוכחי קורא להסדרה מעל במה, קצת קשה להבין את מי שאומר בתגובה שלכאורה אין רצון לפשרה. מצד שני, כנראה שהראיס הזעוף רצה להדגים לישראלים איך זה מרגיש כאשר מציעים לשכנים שלום, ואז נדחים ומסורבים.

לשני הצדדים יש צורך חיוני לטפל במצב העכשווי, שכן לאחר שנות שלטונו של הכזבן הנכלולי הוא די נוראי אולי כדאי לזכור שנשיא הרשות בעצם מאוד רוצה שתוקם פלסטין, ומי שסירב להסדרה כבר הורד מהבמה ויורשע בבית דין.

בקיצור, הנאשם בפלילים גרם לנו נזקים חמורים. הוא סירב לשלום עם השכנים, ועד היום אנו סובלים. בעזרת השם, עם הזמן הנעלבים הזעופים יבינו שאם מזמינים אותם לדיונים, כנראה שיש סיכויים לשינויים. חוץ מזה, לפלסטינים מאוד כדאי לדבר עם הישראלים, שכן אולי זה יוביל אותם להשגים.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “הסדרה, פוליטיקה ופוזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן