חזונה של האומה אינו סכנה

חזונה של האומה אינו סכנה

כשראש הממשלה הישראלי קפץ באומץ מרשים למשחק הפוליטי האכזרי מאוד שמחתי. סך הכל, במשך שנים רבות עקבתי אחריו, קראתי את דבריו ונראה לי שהוא ישראלי מוסרי, מאוד מוכשר וציוני.

כשהתעניינתי בנימוס תרבותי למי מתכוון המתון המרכזי לחבור די הופתעתי לשמוע מיאיר שהוא לא בשמאל ולא בימין, ובעבורי זה היה קצת מפתיע ואפילו קשה להאמין. ניסיתי להתעניין עוד אבל השיח לא ממש התפתח. מה אפשר לומר? על טעם וריח כנראה שלא כדאי להתווכח.

עשיתי מאמץ להסביר ליאיר שהנאשם בפלילים אומנם מדבר יפה למיקרופונים, מסית בהצלחה רבה לפחד קיומי תמידי ולשנאת אחרים, ממש כמוכר רהיטים רהוט שלמד להנדס את תודעתם של הקונים, אבל רעיונותיו המזיקים לגמרי סותרים את התורה וחזונה של מדינת היהודים.

נו, טוב. אז ניסיתי. כנראה שיאיר לא ממש האמין לי, וזה לגמרי טיבעי. סך הכל, במציאות אני רק אזרח די אלמוני וזוטר שולי. לאחר הבחירות מייד נעשו חבירות מצערות, ויאיר ניגש לבדוק את העניין באופן עצמוני.

רק אחרי שהנאשם בפלילים בגד בהסכמים, שבר את הכלים והעיף בפיתאומיות את השותפים המופתעים כנראה שהדברים נעשו קצת יותר ברורים- מסתבר שאי אפשר לסמוך על נוכלים, עבריינים וכזבנים סידרתיים. הם משתמשים וזורקים, מבטיחים, מכזבים ובוגדים.

למרבה השמחה, מאז שראש הממשלה ניגש לבדוק איך מתנהגים פושעים מוכרים, בירקון כבר זרמו הרבה דברים. העבריין הודח ונאשם בשלל תיקים פליליים, ויאיר פועל בנחישות ואחריות כדי להגשים את חזון המייסדים.

היה מאוד מרגש לראות לכבוד ראש השנה שראש הממשלה כבר לא סבור שציונים שוחרי שלום שכמותי הם סכנה למדינה. לדבריו, הוא למד לכבד גם את המושמצים המוכפשים, אלה הבוגדים אוהבי האוייבים שהקימו בשממה דמוקרטיה ליהודים, ולצורך העניין עזבו הורים ובתים ועלו ארצה ללחום בביצות, בזדים, ברשעים וביתושים מעצבנים. מה אפשר לומר? למקרא הדברים החגיגיים אני ממש בעננים.

ציטוט:

לפיד בראיון ל”הארץ”: “היום אני יותר במרכז, למדתי לכבד את השמאל”

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? היום אני כבר פחות מבעבע כמו בועות של גז וחש קצת יותר רגוע. עם הזמן למדתי לכבד את יאיר, אפילו שהוא לא בשמאל אלא במרכז.

כל עוד הגישה היא דמוקרטית, שוחרת שלום ושוויונית הכל בסדר. אין שום צורך להסתכן ציבורית ולומר שהעמדה היא ציונית או חלילה- שמאלנית, במיוחד אחרי שעברנו כזו הסתה רצינית.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- עם הבחירה יבחר גישה. קישור למאמר בשם- הסדרה, פוליטיקה ופוזה. קישור למאמר בשם- חזון הנביאים וקיצונים הרסניים. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- מי הביא גזען שקרן ומסוכן למשכן? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “חזונה של האומה אינו סכנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן