גוש דמוקרטי מול עבריין נכלולי

גוש דמוקרטי מול עבריין נכלולי

המחנה הדמוקרטי הישראלי עומד בפני אתגר רציני. נאשם פלילי שהוא גם עבריין נכלולי וחשוד בבגידה בביטחון הלאומי בעבור רווח אישי הקים לתחייה גוף קיצוני, גזעני ומרדני. אומנם, החזון לציון הוא שלום ושוויון, אבל הלאומנים הסרבניים כנראה מעדיפים מדון ויגון.

חלילה, הכנופייה עם כיתבי האשמה והיסטוריה של הסתבכויות קודמות עם המשטרה תצליח להסית את האומה לשנאה, אפליה ולוחמה, שכן הדבר סותר לחלוטין את דרכה של תורה וחזון המדינה לשוויון והסדרה.

אומנם, יש הרבה מפלגות על המפה כשהדמוקרטיה מתארגנת להליך בחירה, אבל הבעייה היא שחלקן כלל לא מאמינות בשיטה ושואפות לחסלה. לתפיסתן, גבעה יותר חשובה מכאבה של משפחה שכולה, אין צורך לתת לכל האוכלוסיה חופש ודמוקרטיה, ולוחמה מתמידה עדיפה בעיניהם של השוגים משלום ושלווה.

והרי הצעה צנועה שאולי תפתור את הבעייה:

כדאי שכל המפלגות שמאמינות בדמוקרטיה ובחזון המדינה יכריזו על כוונה להקים לאחר הבחירות ביחד ממשלה יציבה, אחראית ונטולת כיתבי אשמה.

בצורה זו, המוסתים, השונאים והקיצונים יצביעו לקומץ הגזענים הלוחמניים והסרבניים, וכל שאר האזרחיות והאזרחים יוכלו לבחור בחופשיות נטולת דאגה מבין המועמדות והמועמדים שכן מכבדים את חזונה של מדינה היהודים.

האמת היא שזה לא ממש משנה מי יוביל את העם הנבחר היום ומי מחר. לשמור על הדמוקרטיה זה העיקר.

הבחירה האמיתית במערכה הפוליטית הישראלית אינה בין ימני לשמאלני, חילוני או דתי, יהודי או ערבי, אלא בין משטר רודני ועברייני לכזה שהוא דמוקרטי, שוחר שלום, מוסרי וציוני.

גוש דמוקרטי יוכל להגשים את הכתוב במגילה שהקימה לנו מדינה ולהזמין בכבוד את כל האזרחיות והאזרחים להשתתף בחיים הציבורים לתועלת כל הצדדים. לעומת זאת, הגזענים הלאומניים אינם שוויוניים, ולכן לא יקבלו את תמיכת המיעוטים אותם הם מכפישים ומשמיצים מאז שנים.

בקיצור, יתכן שהתשובה למי שהוא גזעני, סרבני, לוחמני ולאומני היא לתת לציבור ביטחון שלא ישתנה אופייה הדמוקרטי של ציון ולא יבוא לנו מדון ואסון. מה שכנראה יביא את התוצאה העדיפה זה אמונה בשוויון.

האזרחים והאזרחיות יוכלו להצביע למי שהם מעדיפים או מעדיפות בגוש הדמוקרטי מתוך ידיעה שזה יעצור את הכנופיה ששוויון ושלום אינה דרכה, וכך ימנע אסון.

קישור למאמר בשם- האומה תבחר בדמוקרטיה? קישור למאמר בשם- החזון לציון כולל עוון וקלון? קישור למאמר בשם- חזונה של האומה אינו סכנה. קישור למאמר בשם- עם הבחירה יבחר גישה. קישור למאמר בשם- חזון הנביאים וקיצונים הרסניים. קישור למאמר בשם- סכנה לדמוקרטיה. קישור למאמר בשם- מי הביא גזען שקרן ומסוכן למשכן? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן