השכינה לא ממליצה על שנאה

השכינה לא ממליצה על שנאה

יתכן שהמצווה לא להזיק, לא להציק, לא לרצוח או חלילה להמית היא מצווה אנושית כלל עולמית ולא רק הוראה מרכזית בתורה העברית?

ציטוט:

לכאן או לכאן, הפירושים המהימנים של מלומדי האיסלאם הם אלו שקובעים מה באמת מסתתר מאחורי כל פסוק ופסוק, ומבחינה זו – הזרם המרכזי של הפרשנות מתנגד לחלוטין לרצח, וזו התפיסה שרוב המוסלמים מאמינים בה. בניגוד למה שמקבל ביטוי בתקשורת, אם תיגשו לסתם מוסלמי ממוצע (אפילו לא מומחה) ותשאלו אותו האם איסלאם זה קיצוניות ופיגועים, תשובתו תהיה “בקוראן אין דברים כאלה”.

עד כאן ציטוט.

כידוע ליודעות וליודעים, הימנעות מפגיעה באחרים היא גם עיקר המסר בתורה שמשה הביא לנו מההרים, וגם דרכו של איזה יהודי נחמד שפעם נצלב בשל הפצת המסרים המסוכנים מהכתובים, אלה שכוללים הבנה, צדק, רחמים, חמלה לסובלים וסליחה לשוגות ולשוגים.

בעברית קלה, אין דת שממליצה להרוג אנשים כאילו שזה רצונה של השכינה. המשמעות של ההבנה הזו היא שכל מי שנוהג באלימות וחוסר התחשבות בעליל לא מכבד את המצווה האנושית הכי חשובה, וזה אצלו בתורה.

כל מי שמנסה להצדיק פשע מרושע או פגיעה יזומה מתוך שנאה בעזרת איזה אמונה קדושה, לכאורה, בעצם לגמרי טועה, שוגה או סתם מטעה בכוונה רעה.

כנראה שכולנו כאן ברצונו של בורא העולם או סתם, בגלל מיקריות או דבר מה שאינו ממש מובן וכנראה גם לא יוסבר לנו לעולם. אפשר להאמין שיש סיבה לכל הדברים, ומותר לפקפק בנכונות הסיפורים העתיקים, אפילו שהם מאוד ישנים ונבונים לגבי הרבה דברים ומסרים.

ללא קשר, בעודנו כאן צריך איכשהו לשרוד ולהעביר את הזמן, ועדיף להסתדר בכבוד, בלי לריב, לשרוף, לסבול, להרוס ולהעלות דברים בעשן. סך הכל, כולנו בני משפחה, צאצאי חווה ואדם שחטאו כילדים סקרניים, נתנו ביס קטן וגורשו מהגן.

למה להפר הוראות ולהתלונן על התוצאות הכואבות? אולי כדאי שנשמור על נימוסים והליכות.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- שנאה היא עיקרה של הסתה? קישור למאמר בשם- סופה של הסתה. קישור למאמר בשם- עיקרה של תורה, חזון המדינה והסתה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן