השמצה ריקה היא הגנה גרועה

השמצה ריקה היא הגנה גרועה

אם עוסקים בה כל הזמן הנדסת תודעה עובדת מצויין, אבל לא בטוח שהיא תסייע לכזבן הסידרתי שהפך עצמו לעבריין. סך הכל, אפשר לשקר בהצלחה להמון אנשים במשך הרבה שנים אבל קשה לרמות את כולם לנצח נצחים.

הנה לדוגמא, אחד מהשופרות הממלכתיים של הנאשם בפלילים, זה שאביו הורשע במעשים טרוריסטים, מנסה לספר שכיפת ברזל היא לכאורה בעייה, שכן היא כביכול מנעה פעולה.

במציאות, הגנה מעולה אינה בעייה אלא ברכה, ומי שמימן את הרוצחים בעזה לא ניטרל את הבעייה אלא שלח לה מזומנים רבים במיזוודה.

ציטוט:

נתניהו בנעלי שמיר: להבליג או להגיב אחרי התקפת טילים על ישראל?

אותה הגנה אווירית ממש היא גם הקללה הגדולה ביותר שלנו. במשך שנים היא אפשרה את ההדחקה הגדולה של האיום בעזה, עד שזה התנפץ אל קיבוצינו ובסיסינו ב-7 באוקטובר. כיפת ברזל היא האקמול שהקל על כאבי הגידול הסרטני שאכל בנו במשך שנים. במקום חיסול התשתיות הצבאיות בעזה ישראל הסתפקה אז במיטוט מירב הדיונות של חמאס.

עד כאן ציטוט.

האמירה על ההבלגה של שמיר היא דוגמא נוספת לניסיון להנדסת תודעה. במציאות, היה צורך לשמר את הקואליציה והכנסת ישראל הייתה מפרקת אותה. חוץ מזה, כלל לא היה צורך לעזור לאמריקה שעשתה עבודה יעילה וסדאם עם השפם כבר אינו בתמונה.

למה השופר הצייתני שמקדם פושע סידרתי מנסה לעודד מלחמה ומשמיץ מערכת הגנה נפלאה, כאילו שהיא אקמול סתמי ולא טיפול שורש יסודי עם תישעים ותשעה אחוזי הצלחה? הרי לא כיפת ברזל עצרה את הנאשם בשלל כיתבי אשמה מלטפל בעזה ובאיראן הרחוקה.

למעשה, מערכת הגנה מאפשרת התקפה ללא חשש מפגיעה בגלל תגובה.

בעברית קלה, השופר הדברני שכנראה הוסת לשנאה מאז שגדל במשפחה עם אבא שהפך לטרוריסט מורשע מנסה להנדס לציבור את התודעה, להשמיץ מערכת הגנה מופלאה ולעודד מלחמה.

מי יודע? אולי תהייה לו הצלחה והמדינה תאשים את כיפת ברזל על שהיא מספקת לה הגנה? יתכן שהציבור לא יזכור מי אישר העברת מימון לטרוריסטים רצחניים במשך שנים וישכח מי לא נטרל איומים אלא רק דיבר למיקרופונים?

קישור למאמר ב- N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן