חגיגה עולמית והאומה העברית

חגיגה עולמית והאומה העברית

השנה האזרחית בלוח הנוצרי מסתמכת על תאריך שקשור ליהודי אנושי, מוסרי וסלחני שלכאורה מצא את סופו הטראגי על עמוד עונשין רומאי. אין באמת צורך דתי לחשוש מהעובדה שהעולם משתמש בלוח שמשערך את קיומו של עברי נצרתי. למעשה, דומה שהדבר רק מאשר חלק מהתרומה של העם היהודי לעולם התרבותי.

ציטוט:

ספירת הנוצרים היא השיטה לפיה נמנות שנים יחסית לשנת לידתו המשוערת של ישו. לצד לוח השנה הגרגוריאני התפשט גם מניין השנים הנוצרי בקרב בני דתות אחרות, ועל מעמד הבכורה שלו בתקשורת ובמסחר הבינלאומיים אין כיום עוררין.

ציטוט:

למרות היותו ציון קלנדרי אזרחי ולא-דתי, שקדם לנצרות ושאין לו בבסיסו כל קשר אליה, חלק מהעולם הנוצרי אימץ את ראש השנה האזרחית וכיום יש הקושרים אליו את הפולחן לציון סעודת השם והמילה של ישו, מועד שנחוג בקרב הכנסיות האנגליקנית והלותרנית. ברומא שלפני-הנצרות, היום היה מוקדש לאל המיתולוגי יאנוס שאחראי על השערים וההתחלות, שעל שמו גם נקרא החודש ינואר.

במרבית מדינות העולם ראש השנה האזרחית הוא יום חג. בישראל זהו יום מנוחה לתושבי המדינה הנוצרים[1], ויום בחירה (כהגדרתו בסעיף 6(ב) לחוק חופשה שנתית) לכל תושבי המדינה.

עד כאן ציטוט.

פרט לסוף שבוע, אמונה בשכינה במקום בפסל או תמונה, דת חדשה וכמה איסורים על פגיעה בכוונת תחילה, מסתבר שגם תרמנו לעולם חגיגה עליזה ומלאת תקווה בכל שנה.

בהחלט מותר לאחל לאלה שסופרים אלפיים עשרים ושתיים שנים אושר והתגשמות רוב המאוויים. מצד שני, אין צורך לספר לחוגגות ולחוגגים שישו העברי חגג את ראש השנה בתאריכים קצת שונים.

מה זה בכלל חשוב מתי אנו שמחים ומקווים לשיפורים? צריך לאחל שמחה, בריאות והצלחה לכל החוגגות והחוגגים. דברים מסוג זה מאחדים את האזרחיות והאזרחים, ויודע דבר מספרים שכולנו ילדיו של השוכן במרומים.

טוב לשמוח ולחשוב שבעתיד אולי יהייה עוד יותר טוב. אפשר לאחל בריאות, שמחה והצלחה לכל החוגגים והחוגגות ללא קשר לשוני קטן בלוח השנה

קישור ללוח העברי בויקיפדיה. קישור לספירת הנוצרים בויקיפדיה. קישור לראש השנה האזרחית בויקיפדיה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן