מסרים רועמים והוראות ממרומים

מסרים רועמים והוראות ממרומים

אומנם, החיים לפעמים נראים מסובכים, קשים, מאתגרים ומעצבנים, או שהפער בין הרצוי למצוי גורם לתסכולים קלים, אבל אפשר גם להתמקד בדברים היפים, האפשריים והפשוטים.

למעשה, זה יותר נעים לעסוק בדברים החיוביים, והמאמינים אפילו שמחים שהכל ברצונו של השוכן במרומים, גם האישומים הפליליים והעונשים שלכאורה ינתנו לחוטאים.

רוב הברואים והיצירים, וזה כמובן כולל גם את הנוצרות שברואות כנשים, לא ממש מתעניינות ומתעניינים בפילוסופיה, שכנראה בעיקר מעניינת פלספנים מהורהרים.

מהסיבה שלעיל, כדי להעביר מסרים חשובים לדורות הבאים יש צורך לוודא שהם פשוטים וברורים, אחרת יש אפשרות שהמאזינות המשועממות והמאזינים המפוהקים יעברו לתחנה שבה יש דברים יותר מלהיבים.

אולי כדאי לתת דוגמא פשוטה וברורה בלשון קלה כדי שהדברים יהיו נהירים. את עיקרה של התורה כולה אפשר להעביר בשלוש מילים, וזה מקצר הליכים. ואהבת לרעך כמוך באמת נשמע אנושי ונפלא, אבל פה ושם יש איזה בעייה קלה.

קודם כל, לא כולם סבורים שהאחרים הם כמוהם, ולכן לכאורה אין צורך לכבד אותם, ואפשר להתלהם, לפגוע או סתם לאיים. דבר שני זה שלמרבה הצער לא כולם וכולן מספיק אוהבים ואוהבות את עצמם ועצמן, וכשזה המצב חבל סתם להעביר את סבל האישי הנרגן למי שסביבם וסביבן.

בלי להסתבך בפילוסופיה משעממת, אפשר להוסיף ולומר שניתן גם לספר שלא ראוי לעולל לחברך מה שלא נעים לך, אבל שוב יש קשיים, שכן המזיקים לזולתים מחמת היותם עצבניים לא תמיד חושבים שהקורבנות הם חברות או חברים.

בקיצור, גם כשמנסים להעביר מסרים מובנים, בסיסיים ונבונים לא תמיד כולם וכולן מבינות ומבינים איך מיישמים את הדברים.

פרט לנסיון העתיק לבקש מאיתנו לנהוג בכבוד, בהתחשבות ובשוויון, כנראה כדי שנימנע מריב ומדון שעלולים להוביל לאסון מלא יגון, בכתובים הקדושים גם מוסבר שמותר לנו לחסל איומים בעלי רצון להזיק ולפגוע בנו בזדון.

זה לא פשוט להיות יהודי, ואפילו קצת יותר מסובך להיות ישראלי, אולי זה בגלל האיום הקיומי התמידי. סך הכל, מאז ילדותנו מוסבר לנו באופן חגיגי, שנתי ומעגלי שבכל דור ודור יבואו רשעים לכלותנו, והמסר העתיק באמת תואם למצב באזור הים תיכוני.

נו, טוב. אין מה לעשות. חייבים לקיים את המיצוות ולחסל סכנות, אפילו אם מידי פעם מתפוצצות בסוריה כמה מכולות.

ציטוט:

העשן עדיין מיתמר: הנזק בנמל לטקיה מהתקיפה המיוחסת לישראל.

תמונות הלוויין מעידות על תקיפה כירורגית ומדויקת, שלא גרמה לנזק אגבי משמעותי מלבד לכמה מכולות ספציפיות – שעל פי התקשורת הסורית נשאו רכיבי דיוק לטילים • התקיפה מצטרפת לעשרות מקרים מהשנה האחרונה, ונראה שישראל לחצה על הגז בכל הנוגע לפעולותיה במרחב.

עד כאן ציטוט.

יתכן שבאיראן עדיין לא עולה עשן אלא רק מהמשלוחים הנפיצים שהם מנסים להעביר לכאן, אבל כנראה שהמצב דליק ומסוכן. בעזרת השם, המסר התקיף, העיקבי והנחוש יובן, אבל הכל יתכן, וצה”ל מוכן.

שר הביטחון רוצה לדבר עם הפלסטינים ולעשות הסדר שלום שמאוד ישפר את המצב בציון, אבל בגלל מאמציה של איראן ללבות מדון בסוריה עדיין קצת קשה לישון. בעזרת השם יבוא שיפור למצב במזרח התיכון בלי שפרס תהפוך לסיפור היסטורי שמופיע באיזה ספר מעניין שיושב בארון.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- משחקים ים תיכוניים. קישור למאמר בשם- הימורים מסוכנים. קישור למאמר בשם- מסרים סותרים לא עוזרים. קישור למאמר בשם- פצצת זמן עשוייה להעלות עשן. קישור למאמר בשם- לאיראן אין הרבה זמן. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן