חופש ביטוי זה דבר ראוי

חופש ביטוי זה דבר ראוי

גילוי נאות:

לאחר שמישהו כנראה התלונן לפייסבוק ישראל וטען שאני לכאורה סיכון לאומי נחסמתי מלהעלות פוסטים באתר של יש עתיד בשמי, על אף שעשיתי זאת הרבה מאוד שנים באופן יום יומי, אפילו עוד לפני שיאיר החליט להיות פוליטיקאי.

כל ניסיונותי לקבל הסבר לפשר העונש החינוכי לא נענו. שוב ושוב שלחתי שאלות, אבל בפייסבוק התעלמו. שנים עברו, ועדיין אין ביכולתי להעלות פוסטים אצל יאיר בשמי האמיתי.

בצר לי, נאלצתי לאמץ לי שם ספרותי כדי להמשיך להביע בצורה דמוקרטית בעמוד המפלגה את עניות דעתי, אפילו שלצערי אני רק שוחר שלום ציוני ולא סרבן גזעני או לאומן קיצוני.

בזמנו חשבתי שבן ישראל יכול להיות שם מתאים, נרשמתי, והעליתי כמה מילים כדי לבדוק מה יעלה בגורלי.

למרבה התדהמה התשובה היחידה שהגיעה די מהר הייתה מיאיר עצמו, והוא כתב- רון? היה לי קצת לא נעים להחשף כבר בניסיון הראשון אבל מצד שני היה צריך לענות בנימוס למתעניינים בלי לחשוף סודות כמוסים. מסיבה זו עניתי- יאיר? ובזה הסתיים השיח המסעיר.

במילים אחרות, הניסיון הראשון שלי להתחזות לדמויות ספרותיות כנראה נחשף תוך דקות. מאז, בן ישראל מעלה הגיגים בעמודים של מתונים מרכזיים, ובשמי האמיתי אני כותב אצל דמקרטיות ציוניות ודמוקרטים ציוניים.

מידי פעם, לפני שיאיר הפך לאדם הכי עסוק במדינה, הוא היה עונה וכותב כמה מילים, וזה תמיד גרם לי שמחה רבה. מה שהיה קצת משעשע זה שיאיר הזכיר בתגובותיו את שמי האמיתי, אפילו ששמו של מעלה הפוסט הוא בעצם תארי הספרותי.

לאחרונה, דעותי המרובות והטרחניות כבר לא ממש מועלות בעמוד של מפלגת כחול לבן, דבר שכבר נעשה מזה שנים אחדות, וכששאלתי למה זה קורה לא ממש קיבלתי תשובות אלא רק הבטחה שיתבצעו בדיקות. לפיכך, סביר שלעת עתה אני נחשב שם לגורם מפריע, מטריד או מסוכן. ככה זה בעולם. יש בו שינויים כל הזמן.

אין לי כוח להתחיל להעלות בכחול לבן בשם בן ישראל ולעשות הצגות ספרותיות מאחורי מסכות. סך הכל, יתכן שדעותי לא רצויות שם מחמת היותן ציוניות ודמוקרטיות.

בדמוקרטיה יש חופש ביטוי ומחשבה, ולכן אין שום צורך להקשיב למי שדעתו מעצבנת או שונה.

אם במקרה יש דימיון מסויים בין הפוסטים של בן ישראל ביש עתיד לבין אלה שמועלים בשמי במקומות אחרים באופן די מתמיד, הסיבה היחידה לדבר היא שפייסבוק לא מרשה לי לכתוב אצל יאיר, וזה כנראה בגלל שאני ציוני דברני, דמוקרטי ודעתני.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן