חזונות לאומיים נכונים וחשובים

חזונות לאומיים נכונים וחשובים

לפני שנים נעשו הרבה מאמצים לנסות לקדם את אימוץ את מגילת העצמאות לחוקה מתוך מחשבה שזה ימנע את עלייתם של רודנים גזעניים שמתנגדים להסדרים.

שני ציונים דמוקרטים העלו הצעות חוק בנושא במליאה, אבל למרבה הצער כנופיית הקואליציה העדיפה שלא להצביע בעד שוויון וחתירה להסדרה, שזה בעצם חזון המדינה המפורט במגילה.

בקרוב יתכן שתבוא הנהגה חדשה לאומה שכבר מספיק סבלה. מי יודע? אולי עכשיו כבר קצת יותר ברור מדוע זה כל כך חיוני שתהייה לנו חוקה? סך הכל, בלעדיה יש סכנה מוחשית וברורה לדמוקרטיה.

הנה ציטוט ממאמר ישן שעדיין מתאים למה שקורה כאן:

לעניות דעתי זה די נחמד שלעיתים מקשיבים לעניות דעתי, וזה כלל לא משנה לי מי יקבל קרדיט על הצעת דבר שרק יועיל למולדתי. חוץ מזה, זה בכלל היה רעיון שהקריא בן גוריון, לא אני.

טוב לחשוב שבקרוב אולי נשוב לחזון הציוני, שהוא דמוקרטי, שיוויוני, שוחר שלום ומוסרי. מצד שני, קצת קשה להאמין שתהיה להצעה תמיכה בימין, כך שכדי לשוב לנתיבינו המקורי יהיה קודם צריך שהציונים יחליפו את המישטר הקיצוני, הסרבני והנכלולי.

סך הכל, הקואליציה כבר דחתה את ההצעה של חיליק ידידי, ולכן כנראה גם תדחה את ההצעה הדומה שיאיר עכשיו הגיש באופן רשמי. נו, טוב. כנראה שצריך להיות סבלני ועיקבי כדי להגשים חזון מדיני.

עד כאן ציטוט.

אם לא מוותרים לפעמים מצליחים, במיוחד אם הרעיונות נכונים.

קישור למאמר בשם- מגילת העצמאות תשמור על הציונות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן