חרדה מייצרת פוזה מפחידה

חרדה מייצרת פוזה מפחידה

מעניין אם הצאר הגדול של רוסיה העצומה חושב שלמען הצלת מוסלמים באיראן ואצל החיזבאללה כדאי לו לסכן את קיומה של מוסקבה היפה?

פעם בטעות הוא סבר שבקלות אפשר להביס את אוקראינה, ושלטבוח מאות אלפי אזרחים בסוריה זו לא בעייה חמורה שעונש בצידה. מי יודע? יתכן שהרודן מעוניין בתשובה בשפה שבעבורו היא יותר ברורה.

מה יקרה אם בעיקבות האיומים האובדניים מישהו בעל אמצעים יחוש שיש כנגדו סיכונים קיומיים, ויעשה ניסוי כלים כדי למנוע מהקמים עליו לגרום נזקים?

אולי הצאר השאפתן של הרוסים כרגע שולט בהרבה אמצעים מפחידים ורוצה עוד עבדים צייתניים ומפוחדים, אבל בעיקרון האנושות מעדיפה להשאר בחיים. לפיכך, מי שמאיים לגרום נזקים סופניים לאחרים לוקח על עצמו סיכונים גדולים.

ציטוט:

רוסיה: פוטין אישר חוק המבטל את האיסור על ניסויים גרעיניים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם היום (חמישי) על חוק המבטל את אשרור האמנה האוסרת על ניסויים בנשק גרעיני – כך לפי צו שפורסם באתר הממשלה. רוסיה אומרת כי מהלך זה ישים אותה בשווה בשווה מול ארצות הברית, שחתמה על האמנה מ-1996 אך מעולם לא אשררה אותה. מוסקבה הדגישה כי היא לא תחדש את ניסוייה הגרעינים אלא אם וושינגטון תעשה זאת קודם.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, הצאר של רוסיה עושה פוזה יפה בעבור כותרת אדומה, אבל למעשה הוא חושף את חששותיו המוצדקים מתגובת המערב ואמריקה למעשי רשע ופשע שמאיימים על האנושות כולה.

אין ברירה אלא לנטרל סכנה, וזו הוראה קדושה מהתורה העתיקה שממליצה לכבד את זולתך כמוך. מצד שני, עדיף לבקש שלום ולחתור להסדרה, וזה עיקרה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- מוסקבה מודה באשמה מרצונה. קישור למאמר בשם- היום היהודים חמושים ונחושים. קישור למאמר בשם- להתאדות או לא להתאדות? קישור למאמר בשם- אין ברירה אלא לנטרל סכנה. למאמר בשם-המנהיגים האיראנים מאיימים?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “חרדה מייצרת פוזה מפחידה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן