יש קשר בין עבריינות לאישיות?

יש קשר בין עבריינות לאישיות?

העבריין הסידרתי שהסתבך עד צוואר בפלילים מאוד התאמץ בשבועות האחרונים לעשות רושם כאילו הוא עוד רגע קט שב לנהל לנו את החיים. למעשה, ההסתה והרמייה עבדה נפלא. עד כדי כדי כך הצליחה הקנוניה עד שלרגע היה נדמה שתיכף נופלת הממשלה שנבחרה ושבה לשררה הכנופייה המזיקה.

פרשנים נלהבים ונרגשים שאוהבים נאשמים בפלילים ומורדים בחזון המייסדים מיהרו להספיד את ההנהלה ברבים, וכנראה שרק בקושי כבשו בגבורה את השאיפה הצוהלת לצאת במחול ולפצוח בשירה. ללא קיומה של גוויה היה קצת קשה להשמיע תפילת אשכבה, אבל בהחלט הייתה תקווה למפלה וקבורה.

הכזבן הידוע הצליח ברוב אמינותו לשכנע את בעלה של בוגדת לצוות עליה שהיא תהפוך עצמה לעריקה בפני האומה כולה בעבור הבטחות ריקות לקידום בקריירה, כאילו שהוא לא יורשע וישלח לתא במקום לדאוג לסידור עבודה ולקיים הבטחה שפעם ניתנה ונשכחה.

בנוסף, כנראה מתוך רצון להשאיר אדמה חרוכה ולהזיק ככל יכולתו לממשלה הרעננה הנאשם התנגד לסייע לחיילים וחיילות ששירתו את המדינה, והעדיף להפר הבטחה ולפגוע בצבא.

כאשר בא משבר קטן בקואליציה האופוזיציה צהלה ושמחה כאילו שעוד סיבוב בחירות יקר ומיותר ישיב להם את התהילה שאבדה. במבחן התוצאה, חומת הקואליציה לא נסדקה אלא תוקנה וחוזקה, ולמקווים להתחמקות מהרשעה בערכאה וישיבה בתא באה אכזבה.

כאילו חסרות לנאשם בשלל תיקים חמורים צרות, עכשיו יש למסכן בעיות נוספות. ראש הממשלה שכבר הורשע דורש מראש הממשלה שאומנם הודח והואשם אך טרם נשלח לבלות במתקן כליאה שיתכבד נא ויטריח עצמו עם המשפחה לערכאה.

בדרך כלל, זה קצת לא נעים כשמספרים ברבים שיש לך ליקויים או פגמים, אבל אם יש ויכוחים ועולה צורך להוכיח את נכונות הדברים המביכים הללו אז אין ברירה ודנים בסוגיה עם מומחים בהליכים משפטיים.

ציטוט:

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש היום (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב את רשימת העדים אותם הוא מבקש לזמן לבית המשפט, במסגרת תביעת הדיבה שהגישו נגדו משפחת נתניהו. בין היתר, אולמרט ביקש לזמן את בנימין נתניהו, שרה ויאיר, לצד ראש החוג לפסיכולוגיה במכללת תל חי, פרופסור שאול קמחי ויועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, ניר חפץ.

עד כאן ציטוט שאולי גורם קצת אי נעימות.

מה אפשר לומר? קצת קשה להבין מה טוב יצא מהסיפור המוזר. הציבור ישמח לגלות שאת המדינה ניהלה משפחה לקוייה עם המון בעיות אישיות? בית המשפט יצטרך לבטל את כל ההאשמות הפליליות אם יתגלה שהעבריין רק ביצע הוראות?

יתכן שמשפחת המלוכה שהודחה תעשה בחוכמה אם תמשוך את תביעת הדיבה שהגישה ותבטלה, אחרת חלילה ראש הממשלה שכבר נכלא יאלץ להוכיח שמה שהוא אמר לפרהסיה לגבי משפחת ראש הממשלה שהודח אבל עוד לא נכלא זה אמת לאמיתה, והדבר עשוי קצת לעצבן את המורשעת הלקוייה, זו המשכילה הרגועה שנוהגת ללגום שמפניה עליה לא שילמה ולהתעמר בעובדיה להנאתה.

בקיצור, המערכה הבאה בסידרה המשונה ללא ספק תהייה משעשעת ומבדרת, ממש כמו עד עתה.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה מורדת בחזון המדינה? קישור למאמר בשם- ציונות, יהדות, נכלוליות ועבריינות. קישור למאמר בשם- חזון המדינה ודרכה של תורה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן