מטהרים שרצים עבריינים, ומסתבכים

מטהרים שרצים עבריינים, ומסתבכים

היועץ המשפטי לכנופייה שהודחה לכאורה מנסה לסייע לחבריה העבריניים והנאשמים להתחמק מהענשה ובושה.

למעשה, הוא כביכול עושה זאת כבר תקופה מאוד ארוכה, למשל בעזרת השהייה, מריחה ודחייה של הגשת כיתבי אשמה, אבל לאחרונה האיש ממש התעלה על עצמו בניסיון נועז להכשיר בעסקה חפוזה את כל החבורה שלכאורה חטאה.

כידוע למי שיודעת או יודע, סיוע לפשע במודע זו עבירה די חמורה, אבל הפרקליט האמיץ לכאורה לא חושש לבצע את העבירה הזו בפרהסיה, מהמקפצה, ולעיני המדינה כולה.

ציטוט:

החלטתו של מנדלבליט על הסדר טיעון התקבלה חרף חקירת משטרה יסודית שלוותה על ידי הפרקליטות. הוא היה מודע לכל הפרטים בכל שלב וכבר אז נהג במידת הרחמים כאשר החליט להוריד את סעיף השוחד שעליו המליצה המשטרה בפרשת המעדנייה. ואז הגיע השימוע שעיקר לחלוטין את כתבי האישום שתכנן להגיש. עם ליצמן נחתם הסדר טיעון שבמסגרתו יודה בהפרת אמונים אחת בפרשת לייפר ומנגד פרשת המעדנייה תיסגר. העונש: מאסר על תנאי וקנס כספי של פחות מ-3000 שקל. ליצמן יתפטר מהכנסת והפרקליטות לא תדרוש קלון.

צריך לזכור שהסדר הוא מעין תחליף לדיון המשפטי לאחר שהנאשם כבר הורשע, במקרה הזה לפי הודאתו, וסנגוריו מעלים את הסיבות להקלה בעונש. למשל: שירותו למען המדינה בתחום הביטחוני, הציבורי והחברתי. ליצמן הוא דווקא דוגמא לביצוע פעולות שפגעו בביטחון המדינה, בכלכלתה ובתקינות ההתנהלות הפוליטית שלה. גם במישור התנהלותו האישית הוא לא יכול לשמש כמופת.

ליצמן היה שותף מלא להשחתה של הפוליטיקה בישראל שהובילה להחלפת ממשלת נתניהו. נדמה היה לפחות כי זכויות היתר שהוא זכה בהן, בהיותו לשון המאזניים של הישרדות הממשלה, לא ישפיעו על מאזני הצדק של מערכת החוק. אבל התברר שמנדלבליט, שהיה מזכיר הממשלה של נתניהו, נשאר אפוף יראה מעוצמת החרדים ופחות מחויב לצורכי הציבור בכלל.

עד כאן ציטוט שלכאורה מעיד על בעייתיות, כנראה כתוצאה משחיתות, נכלוליות ועבריינות.

בעברית קלה, היועץ המשפטי של הכנופייה שהסתבכה בשלל כיתבי אשמה והודחה מהשררה לכאורה מנסה לסייע לראשיה לחמוק מהענשה, וזה לא ממש נראה כמו ניקוי יסודי של האורווה שסרחה אלא כמתן הנחה, הקלה ומחילה תמוהה למי שטימא אותה.

מעניין אם הסיוע לפשע לכאורה יעבור בשתיקה או שחלילה יחשב לעבודה משפטית טובה וראויה, כזו שתהווה מקור השראה לכל החוטאים במדינה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- יועץ נכלולי למשטר עברייני. קישור למאמר בשם- משתף הפעולה לכאורה מסייע לפשע. קישור למאמר בשם- תהייה ועדת חקירה ליועץ הכנופייה? קישור למאמר בשם- הקלון הלך לישון. קישור למאמר בשם- מזדעזעים משותפים נכלוליים ומוכרים. קישור למאמר בשם- שילטון, עוון וקלון.  

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “מטהרים שרצים עבריינים, ומסתבכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן